احیای مساجد در جامعه جوانان را در برابر انحرافات اجتماعی بیمه می کند

خبرگزاری شبستان: استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه خداوند پاداش‌های وصف نشدنی برای آبادگران مسجد در نظر گرفته است، گفت: احیای مساجد در جامعه جوانان را در برابر انحرافات اجتماعی بیمه می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری، استاد حوزه و دانشگاه ظهر امروز (15 اسفند) در همایش گرامیداشت بیست و یکمین سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد با بیان اینکه مسجد در شرایط کنونی نقش‌های جدیدی را در جامعه اسلامی ایفا می‌کند، اظهار داشت: مسجد کانون معنویت و مکانی برای سعادتمندی مردم است.

 

وی با اشاره به اینکه خداوند پاداش‌های وصف نشدنی برای آبادگران مسجد در نظر گرفته است، افزود: امام جماعت مسجد نقش مهمی در ارتقای اعتماد بیشتر مردم به مسجد دارد که اگر نشریه تجربی مسجد تریبونی برای بیان خواسته‌ها و مطالبات مردم محله شود این اعتماد به همان میزان افزایش می‌یابد.

 

حجت الاسلام ماندگاری گفت: مسجد نقش محوری در تحولات فرهنگی و اجتماعی هر محله ایفا می‌کند که این نقش آفرینی از گذشته‌های دور در روستاها وشهرهای ایران وجود داشته و مردم همواره مسجد را به عنوان مکانی برای اطلاع یابی و اطلاع رسانی حال و احوال مردم محله می‌دانسته و می‌دانند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه خداوند پاداش‌های وصف نشدنی برای آبادگران مسجد در نظر گرفته است، گفت: احیای مساجد در جامعه جوانان را در برابر انحرافات اجتماعی بیمه می کند.

 

وی افزود: اگر انتظار از مسجد در تفکر دینی، ایجاد یک مرکز تأثیرگذار است بنابراین آبادانی مسجد نباید محدود به بنا و ساختمان باشد البته امروز بسیاری از بزرگان دینی مردم را از ساخت مساجد تجملاتی و تشریفاتی نهی می‌کنند اما آنچه امروز اهمیت بیشتری دارد مسئولیت اجتماعی مسجد و نقش آفرینی فرهنگی است.

 

وی با اشاره به اینکه مساجد باید به پشتوانه مردم زنده بماند، گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، یک نهاد مردمی هستند که ریشه در باورها و اعتقادات ملت ایران دارند باید در راستای احیای مساجد در جامعه فعالیت کنند.

 

حجت الاسلام ماندگاری اظهار داشت: در فرهنگ اسلام؛ مسجد خانه خدا و در فرهنگ انقلاب اسلامی ایران مسجد سنگر هستند که باید سنگرها را پر کرد و بیشترین توصیه نیز به قشر روشنفکر و دانشگاهی شده است.

 

پایان پیام/
 

 

کد خبر 350274

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha