47 کانون فرهنگی و هنری جنوب کرمان در سال جاری تأسیس شده است

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد جنوب کرمان با اعلام فعالیت 291 کانون در این منطقه اظهار داشت: 47 کانون در سال جاری تأسیس شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، حجت الاسلام مسعود راوند، مسئول دبیرخانه کانون های مساجد جنوب کرمان امروز (15اسفند) در مراسم گرامیداشت 18 اسفند، سالروز تأسیس کانون های مساجد با اشاره به نقش اثرگذار مسجد از صدر اسلام تاکنون، گفت: مساجد ظرفیت معنوی کشور هستند که باید کمال استفاده از آنها را در زمینه های فرهنگی اجتماعی و سیاسی نیز ببریم.


وی افزود: تبلیغ، گسترش و تعمیق فرهنگ روحبخش اسلام و تأکید بر آرمان ها و ارزش های معنوی و گسترش زمینه مشارکت و مباشرت مردم در امور فرهنگی و هنری و ... از اهداف تشکیل کانون ها در جوار مساجد بوده است.


راوند همگانی و عمومی نمودن عرصه های فرهنگی و تحقق آزادی فعالیت های مردمی را از دیگر اهداف شکل گیری کانون ها برشمرد و گفت: همه این اهداف در حقیقت در جهت مقابله با تهاجم فرهنگی مبتذل استکبار است.


راوند با ارائه گزارش کار سال 92 دبیرخانه کانون های مساجد جنوب کرمان اظهار داشت: هم اکنون 291 کانون فرهنگی و هنری عادی، 11 کانون تخصصی، بیش از 60 حلقه تربیتی چهره به چهره، 11 خانه نور و 2 خانه دیجیتال در شهرستان های جنوب کرمان فعال است و خدمات فرهنگی و مذهبی ارائه می دهد.

مسعود راوند خاطرنشان کرد: از این تعداد 47 کانون عادی، 2 کانون تخصصی، 3 خانه نور، در سال جاری راه اندازی شده است.


وی تشکیل ستاد های مختلف در مناسبت های ملی و مذهبی، اجرای برنامه های موضوعی در آن ایام، توزیع کتاب، بازدید و پیگیری مشکلات کانون ها، همکاری با نهضت سواد آموزی در طرح مبارزه با بی سوادی، دوره های آموزشی مختلف چون نماز و فرقه های ضاله و ... را از دیگر فعالیت های دبیرخانه برشمرد.


وی طرح اوقات فراغت در تابستان را از مهمترین برنامه ها و دغدغه های کانون های مساجد برشمرد که هر سال با برنامه های متنوع آموزشی، فرهنگی و هنری و اعزام اعضای فعال کانون ها به همایش های کشوری اندیشه های آسمانی همراه است.

 

پایان پیام/

کد خبر 350281

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha