دغدغه های فرهنگی مشترک است/ به سال 93 امیدواریم

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی ستاد عالی کانون های مساجد کشور، دغدغه های فرهنگی بین اعضای کانون ها و مسئولان ستاد عالی را مشترک دانست و ابراز امیدواری کرد در سال 93 با تخصیص بودجه بیشتر، خدمات بهتری ارائه شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، مرتضی طاهریان، پیش از ظهر امروز(15 اسفند) در مراسم گرامیداشت سالروز تأسیس کانون های مساجد در جیرفت با بیان اینکه دغدغه های اعضای کانون های مساجد و مسئولان ستاد عالی در بحث تهاجم فرهنگی مشترک است؛ اظهار داشت: لازمه رفع این دغدغه ها، پیش نیازهایی مادی و فرهنگی است که باید در کنار هم فراهم باشد، هرچند که اولویت ها متفاوت است.

 

وی افزود: معتقدم بحث های مادی اولویت چندم است و شاهد ادعا شور و حرارت و احساس نگرانی های فعالان کانون ها است که اگر نباشد، شاید دین جوانان ما در معرض خطر قرار گیرد، زیرا دشمنان فرهنگی هم برنامه های خود را اجرا می کنند.

 

معاون فرهنگی ستاد عالی با بیان اینکه اعضای کانون های مساجد دغدغه های مشترک دارند، نیاز برخی مناطق کشور به امکانات بیشتر را منطقی برشمرد و برای نمونه استقلال دبیرخانه در جنوب کرمان را به دلیل نگاه ستاد عالی به مناطق ویژه دانست.

 

طاهریان افزود: در کنار تهدیدهای فرهنگی باید از فرصت ها نیز بهره برد و توجه بیشتر به غنای فرهنگی و میدان دادن به فعالان فرهنگی باعث تبدیل تهدیدها به فرصت می شود.

 

وی با اشاره به اهمیت کانون های مساجد، محافل بزرگداشت 18 اسفند را فرصتی برای تقدیر از فعالان این سنگر دانست و ابراز امیدواری کرد در سال 93 گشایشی در بودجه ها باشد که خدمات بهتری ارائه شود.

 

طاهریان اشارات و بیانات مقام معظم رهبری در سفر به خراسان شمالی در خصوص کانون های مساجد را باعث افتخار دانست و گفت: جای شکر دارد که مقام معظم رهبری فعالیت های کانون های مساجد را می بیند و از ظرفیت ها اطلاع دارد و البته این امر وظیفه اعضای کانون ها و اعضای ستاد را دو چندان کرده است.

 

معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی کانون های مساجد افزود: اگر چه هیچ شکی در میزان اثرگذاری امکانات در فعالیت کانون ها نیست؛ اما نکته مهم در توصیه مقام معظم رهبری، روی خوش و سماحت در کانون ها است.

 

وی گفت: بسیاری از امکانات اکنون مساجد در 20 یا 25 سال قبل نبود، اما مساجد پایگاه اصلی اعزام جوانان متدین و مسجدی به جبهه های نبرد بود و همان ها افراد بیشتری را هم به مساجد جذب می کردند.

 

طاهریان افزود: بنابراین اخلاق نیکو مهمترین مسئله در جذب است؛ و بسیارند کسانی که اخلاقشان جوانان را از مسجد فراری داده است.

 

وی اظهار داشت: در سال جاری با وجود محدودیت ها تلاش کردیم به میزان امکانات خدماتی را ارائه دهیم اما با توجه به حمایت های خوب وزیر و مجلس شورای اسلامی از کانون های مساجد امیدواریم در سال 93 خدمات مضاعف شود.

 

 

پایان پیام/

کد خبر 350299

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha