یک میلیون و 800 اصل نهال در تهران کاشته شد

خبرگزاری شبستان: جانشین فرمانده سپاه محمد رسول الله گفت: تاکنون یک میلیون و 800 اصل نهال در تهران کاشته شده است و این سپاه آمادگی این را دارد که متناسب با جمعیت 8 میلیونی تهران نهال بکارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی دفاعی خبرگزاری شبستان، سردار ذوالقدر جانشین فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ در مراسم افتتاح درختکاری در سپاه با اشاره به رهنمودهای رهبر انقلاب در حفظ محیط زیست گفت: سپاه تهران بزرگ با در اختیار گذاشتن پادگانها و اردوگاهها با همکاری شهرداری و سازمان منابع طبیعی به احیای طبیعت همت گمارده است و تاکنون یک میلیون و 400 اصل نهاد در تهران کاشته شده است.

وی افزود: ظرفیت سپاه محمد بیش از این است و با داشتن 35 گروه جهادی این مراسم به طور همزمان از طریق ویدئو کنفرانس در 5 استان بوشهر،‌زنجان، اصفهان و کرمانشاه و گیلان آغاز شده و در سراسر کشور نیز اجرا می‌شود.

سردار ذوالقدر با بیان اینکه گروههای جهادی در عرصه های گوناگون همچون آبخیزداری،‌کشاورزی و دامداری فعالیت می کنند اظهار کرد: امروز 600 هکتار در اختیار پادگان گذاشته ایم در شهر تهران آمادگی این را داریم که هر وجب خاک را آماده کشت نهال کنیم در حقیقت سپاه محمد این ظرفیت را دارد که متناسب با 8 میلیون جمعیت تهران نهال بکارد.


در ادامه این همایش خداکرم جلالی رییس سازمان جنگلها و آبخیزداری کشور با اشاره به منویات رهبر انقلاب اظهار کرد: بشر امروز با توجه به بهره برداری های بی رویه از منابع دچار چالشهایی شده است که به سادگی نمی توان از آنها گذشت بیابانی شدن جنگلها،‌کاهش آب شیرین، سیل، سونامی و بیماریهای ناشناخته مربوط به بهره برداری بی رویه از منابع طبیعی است.

وی گفت: درخت خاک را از فرسایش نگه می دارد و تولید اکسیژن می کند ضمن اینکه آلاینده های زمین را نیز جذب می کند.

وی از جمله چالشهای امروز را دریاچه ارومیه و خشکی جنگلهای زاگرس عنوان کرد و افزود: ما در کنار اقدامات خوبی که در کاشت درختان و بیابان زدایی انجام می دهیم تخریبهای فراوان نیز داریم که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در اولویت محیط زیست در درجه اول اظهار کرد: با توجه به شرایط اقلیمی کشور میزان بارندگی یک سوم میانگین جهان است و میزان تبخیر آب در کشور ما سه برابر دنیاست بنابراین نیازمند ایمنی زیستی در طبیعت هستیم.

پایان پیام/
 

کد خبر 350658

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha