برخورد شدید ناجا با توزیع کنندگان وسایل خطرناک در چهارشنبه آخر سال

خبرگزاری شبستان: فرمانده ناجا ضمن اعلام برنامه‌های نیروی انتظامی برای چهارشنبه آخر سال از برخورد شدید ناجا با تولید و توزیع‌کنندگان وسایل خطرناک شادی در این روز خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار شبستان، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده ناجا امروز در حاشیه همایش سراسری روحانیون و مسئولان ستاد ساعس ناجا در پاسخ به سوال خبرنگار شبستان در خصوص برنامه‌های ناجا در چهارشنبه آخر سال گفت: نخستین برنامه ما برای چهارشنبه آخر سال یک برنامه فرهنگی است و همچنین ناجا مشارکت مردم و خانواده‌ها را در این امر می‌طلبد و مردم باید رفتار فرزندان خود را در این ایام کنترل کنند.

 

وی اظهار کرد: ما از ماه‌های قبل برخورد خود را نسبت به واردکنندگان و توزیع‌کنندگان وسایل شادی‌آفرین خطرناک تشدید کردیم.

 

وی با بیان اینکه کشفیات ما نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، تصریح کرد: نیروی انتظامی با اصنافی که به طور غیرقانونی اقدام به توزیع وسایل شادی‌آفرین خطرناک می‌کنند به شدت برخورد خواهد کرد.

 

فرمانده ناجا در ادامه تصریح کرد: روندی را که در سال‌های گذشته طی کردیم روند رو به بهبودی بوده و مردم توانستند رفتار فرزندان خود را در چهارشنبه آخر سال تا حدودی به خوبی کنترل کنند.

 

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه نیروی انتظامی هم تمام پیش‌بینیِ‌های خود را برای ایجاد امنیت در جامعه در چهارشنبه آخر سال کرده است، افزود: ولی باز هم توصیه می‌کنیم خانواده‌ها با نیروی انتظامی در چهارشنبه آخر سال همراهی و همکاری‌های لازم را داشته باشد.

 

وی در ادامه اظهار کرد: دلیلی وجود ندارد که مردم برای شادی‌کردن دست به اقدامات خطرناک بزنند، بنابراین توصیه ما این است که خانواده‌ها فرزندان خود را در برنامه‌هایی که به صورت کوچه‌محور و خانه‌محور برگزار می‌شوند را کنترل کنند.

 

سردار احمدی‌مقدم ابراز امیدواری کرد حوادث امسال بسیار کمتر از سال آینده باشد. و افزود: هر چه جامعه به سمت عقلانیت گام بردارد ما شاهد بهبود رفتاری بیشتری می‌شویم.

 

فرمانده ناجا با اشاره به برگزاری همایش سراسری روحانیون و مسئولان ساعس ناجا (سازمان عقیدتی سیاسی ناجا) تصریح کرد: این برنامه همایشی هم‌اندیشی است که هر سال برگزار می‌شود و سیاست‌های سازمانی و چشم‌انداز سال‌های آینده مطرح می‌شود.

 

سردار احمدی‌مقدم با بیان اینکه سازمان عقیدتی سیاسی موجب یک تحول بزرگ فرهنگی بوده است، خاطرنشان کرد: بخش زیادی از بهبود رفتاری و ارتقای عملکرد مأموران ناجا امروز مرهون تلاش و زحمات روحانیت که واقعا با دلسوزی در ترویج قرآن، اخلاق اسلامی، تعهدپذیری، مسئولیت‌پذیری و در ارتقای بصیرت نسبت به دشمن‌شناسی و جریان‌شناسی و تربیت روحیه ولایی و مردم‌مداری کارهای بسیار ارزنده‌ای انجام داده‌اند.

 

فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: در گذشته برای پلیس واژه مأمور و معذور به کار برده می‌شد اما اکنون ما در تلاش هستیم تا واژه معادل را جایگزین آن کنیم.

 

سردار احمدی‌مقدم با اشاره به فعالیت‌ غیرمجاز برخی دفاتر اعزام دانشجو و نیروی کار به خارج از کشور اظهار کرد: ابتدا هر کسی که می‌خواهد فعالیت شغلی داشته باشد باید مجوز لازم را از دستگاه متولی دریافت کند، قطعا ناجا هم دستگاهی است که صلاحیت‌ها را تایید و پیشینه افراد را بررسی می‌کند ولی متولی این امر نیست مثلا در موضوع کاریابی، وزارت کار، رفاه و تعاون اجتماعی مسئول است اما متاسفانه شاید عامل این مسایل شرایط مجازی باشد.

 

وی ادامه داد: تعدد امثال این بنگاه‌ها بسیار زیاد است به گونه‌ای که درجه کنترل‌پذیری را در این زمینه کاهش داده است، این موضوع مربوط به ناجا نبوده و این سایت‌ها هم بیشتر بین‌المللی است و در داخل ایران هم نیست.

 

فرمانده ناجا ادامه داد: فعالیت این بنگاه‌ها باید از طریق وزارت کار و رفاه اجتماعی پی‌گیری شود، اگر هم نیاز به همکاری از سوی پلیس داشته باشند قطعا ما همکاری خواهیم کرد ولی نیروی انتظامی با هر واحد صنفی بدون مجوز برخورد خواهد کرد.

 

سردار احمدی‌مقدم با اشاره به آخرین وضعیت مرزبانان ربوده‌شده گفت: تحول و گزارش جدیدی در خصوص این افراد نداریم ولی پی‌گیری‌ها همچنان ادامه دارد.

 

شایان ذکر است، همایش سراسری روحانیون و مسئولان سازمان عقیدتی سیاسی ناجا امروز 17 اسفند در مجتمع فرهنگی آدینه برگزار شد.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 350661

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha