وجود یک هزار و 57 کانون فرهنگی در فارس

خبرگزاری شبستان: سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد فارس گفت: فارس اکنون دارای یک هزار و 57 کانون است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فارس، حجت الاسلام غلامحسین نیازی، سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد فارس امروز (17اسفند) در جمع خبرنگاران گفت: در استان فارس تاکنون هزار و 57 باب کانون فرهنگی هنری مساجد داریم که برخی از این کانون ها منحصر به فرد است و این رقم ممکن است تا آخر سال افزایش پیدا کند.


وی با اشاره به اینکه در استان تاکنون 36 کانون تخصصی داریم، تصریح کرد: این کانون ها با موضوعاتی چون قرآن، هنرهای تجسمی، مدیریت، آموزش، عفاف و حجاب وغیره فعالیت های تخصصی انجام می دهد.


سرپرست کانون های مساجد استان فارس با اشاره به اینکه در کانون های مساجد 344 باب کتابخانه باز و 269 باب کتابخانه مخزن دار هستند که از این تعداد 101 مجوز صادرشده است، اضافه کرد: 65 نسخه نرم افزار "مهر مسجد" و 30 نرم افزار ویژه کتابداران بین کانون های توزیع شده است.


حجت الاسلام نیازی با تاکید بر اینکه سه باب مسجد دانشگاه های فارس دارای کانون هستند، اظهار داشت: 36 کانون مصلی تاکنون ثبت شده که فعالیت های خوبی دارند.


سرپرست نمایندگی خبرگزاری شبستان در فارس با اشاره به اینکه یکصد هسته پژوهشی دراستان توسط کانون ها تشکیل و اداره می شود، اضافه کرد: تلاوت قرآن و طرح تلاوت نور، هر روز در کانون های مساجد به اجرا در می آید.


حجت الاسلام نیازی با تاکید بر اینکه 62 باب خانه نور در فارس وجود دارد که برنامه های تفسیر قرآن و تلاوت قرآن را اجرایی می کنند، تصریح کرد: تاکنون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی پنج هزار جلد کتاب به کانون های مساجد ارائه شده است.


وی با اشاره به اینکه چهار هزار و 70 جلد از ستادعالی کانون های مساجد برای کانون های استان ارسال شده است، افزود: یک هزار و 300 قرآن نیز برای طرح تلاوت نور توزیع شده است.


حجت الاسلام نیازی با اشاره به اینکه مسجد و کانون های فرهنگی هنری در این زمانه که هجمه بر علیه دین و فرهنگی دینی ما درحال انجام است، افزود: این در حالی است که معتقدیم کانون های فرهنگی مساجد بهترین پایگاه مقابله با تهاجم فرهنگی است که اگر حوانان و نوجوانان جذب شود می توانیم آنها را در مقابل هجمه های دشمن مصون کنیم.


وی از برگزاری مراسم بزرگداشت 18 اسفند در شیراز خبر داد و افزود: این مراسم از ساعت هشت و 30 دقیقه در تالار سعدی مجتمع فرهنگیان برگزار می شود.


پایان پیام/

کد خبر 350802

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha