آموزش های ویژه برای 4هزار و 500 طلبه اعزامی به عمره

خبرگزاری شبستان: دبیر ستاد عمره و عتبات طلاب و روحانیون از ارائه آموزشهای ویژه و کاربردی در ایران و عربستان برای 4هزار و 500 نفر از طلاب و روحانیون اعزامی به عمره جاری خبر داد.

 به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام مهدی الفت، دبیر ستاد عمره و عتبات طلاب و روحانیون با اشاره به فعالیت های ستاد عمره و عتبات طلاب و روحانیون، گفت: این ستاد زیر نظر معاونت امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه فعالیت می کند و در ابتدای تشکیل، بنا بود که تنها پژوهشگران موفق، اساتید حوزه و مبلغان نمونه به بیت الله الحرام اعزام شوند، اما بعد تصمیم گرفته شد که عموم طلاب و روحانیون از این فرصت معنوی استفاده کنند.
دبیر ستاد عمره طلاب و روحانیون با اعلام این که اولین کاروان عمره طلاب، روز 23 فروردین 93 اعزام می شود، خاطرنشان کرد: امسال 4 هزار و 500 نفر از طلاب در قالب 11کاروان از استان های اصفهان، قم، خراسان و تهران به سرزمین وحی اعزام می شوند که از این تعداد 3 هزار و 500 طلبه برادر و یک هزار طلبه خواهر می باشند.


حجت الاسلام الفت با اشاره لزوم آمادگی کامل طلاب برای سفر به سرزمین وحی، ابراز داشت: امسال با همکاری معاونت های بین الملل و تهذیب حوزه، برنامه های خاصی برای طلاب و روحانیون اعزامی به عمره در نظر گرفته شده تا بتوانند حداکثر استفاده معنوی را از این سفر معنوی ببرند و طلاب با دیدن دوره های خاصی بتوانند بیش از پیش مثمر ثمر واقع شوند.


وی به برگزاری دوره های آموزشی برای طلاب عمره گذار اشاره کرد و گفت: در این راستا، معاونت بین الملل حوزه برگزاری دوره های فشرده پاسخگویی به سوالات،آشنایی با فرق اهل سنت، جریان های سیاسی و دینی جهان اسلام، تاریخ مکه مکرمه و مدینه منوره، تاریخچه وهابیت، بررسی اندیشه های وهابیت و شیوه های تبلیغ آنها و همچنین بهره مندی از تجربیات بین المللی بعثه مقام معظم رهبری را برای طلاب عمره گذار در دستور کار داشته و دارد.
 

دبیر ستاد عمره و عتبات طلاب و روحانیون ادامه ادامه داد: برنامه های متنوع و کاربردی پیش از اعزام، در ایران و همچنین در حین سفر، در عربستان برای طلاب و روحانیون اعزامی در نظر گرفته شده که از آن جمله می توان به برگزاری مسابقه کتابخوانی با موضوعات متنوع علمی، مسابقه دلنوشته های سفر حج، ختم قرآن به نیت سلامتی و فرج امام زمان(عج) و مقام معظم رهبری و ... اشاره کرد.


حجت الاسلام الفت، اعزام اساتید اخلاق به همراه کاروان های طلاب را از دیگر برنامه های این ستاد برشمرد و افزود: با حضور اساتید اخلاق در کاروان ها، طلاب می توانند حداکثر استفاده معنوی را از این سفر ببرند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه وی با اشاره به پیش بینی برگزاری دو همایش در ایران و عربستان، برای طلاب عمره گذار، گفت: در روز22 فروردین 93 همایشی با عنوان "آداب حضور در سفر معنوی" در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم برگزار می شود همچنین همایش دیگری درباره حضرت ابراهیم(ع) در مکه مکرمه برگزار می گردد.


پایان پیام/

 

 

کد خبر 350804

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha