تربیت اسلامی و فضای مجازی با حضور 500 اندیشمند حوزه و دانشگاه

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش گفت: همایش سالانه همکاری حوزه‌ و آموزش و پرورش با موضوع تربیت اسلامی، فضای مجازی، چالش‌ها و راهکارها با حضور بیش از 500 اندیشمند حوزوی و دانشگاهی برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام و المسلمین ملکی مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش، صبح امروز در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب افزود: استخراج مبانی دینی و آموزه‌های تربیتی غنی اسلام و کاربردی نمودن آن در تربیت نسل جوان و نوجوان جامعه به عهده حوزه‌های مترقی علمیه است و در این راستا بر اساس تاکیدات سند تحول، استفاده از ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه در راس امور و مورد اهتمام ویژه است.

وی ادامه داد: پس از سفر سال 89 مقام معظم رهبری به شهر مقدس قم و تاکیدات معظم‌له بر استفاده از ظرفیت‌های حوزه در جامعه، تعاملات آموزش و پرورش با حوزه‌های علمیه وارد مرحله جدید‌تری شد و در عرصه‌های مختلف شاهد همکاری‌های اثرگذار و بسیار مطلوبی در عرصه تعلیم و تربیت اسلامی در آموزش و پرورش بودیم.

 

مشاوروزیرآموزش وپرورش گفت: ورود حوزه‌ برای تولید علم و فراورده‌های تولیدی مبتنی بر مبانی وحیانی مورد نیاز آموزش و پرورش، در تربیت اسلامی، تحقیق و پژوهش و سایر عرصه‌های همکاری،از نیازهای جدی ماست .

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش تصریح کرد: بیش از 45 درصد اقشار جامعه با آموزش و پرورش ارتباط مستقیم دارند لذا بهره‌گیری از آموزه‌های غنی اسلام در تربیت فرزندان و نسل آینده جامعه با همیاری و همکاری حوزه‌های علمیه بایستی به دغدغه مطالبه عموم تبدیل شود.

وی یادآور شد: فضای مجازی از مباحث بحث‌ برانگیز در میدان تعلیم و تربیت است به گونه‌ای که امروز برخی مدعیان در صدد هستند با استفاده از تکنولوژی‌ها و فن‌آوری‌های پیشرفته روز ،مقوله حذف معلم را پیگیری نمایند در حالی که در آموزه‌های دینی نقش حضور معلم و نفس گرم او در عرصه آموزش و تربیت بسیار پررنگ و با اهمیت است.

 

کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و رییس کمیته اجرایی همایش نیز با اشاره به محورها و اهداف برگزاری این همایش گفت: نگاه تربیت اسلامی در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان، بررسی فرصت‌ها و چالش‌ها، پیامدهای فن‌آوری نوین در تعلیم و تربیت و نقش حوزه‌های علمیه در تربیت اسلامی و بهره‌گیری مثبت از فضای مجازی در آموزش و پرورش از جمله محورهای اصلی برگزاری این همایش است که مورد بحث و بررسی و تبادل‌نظر کارشناسان و صاحب‌نظران قرار خواهد گرفت.

وی افزود: تاکنون 39 محور اساسی احصاء و به دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه و همه اندیشمندان عرصه تعلیم و تربیت اعلام شده و تا 15 فروردین‌ سال 93 منتظر دریافت آثار این عزیزان به دبیرخانه همایش هستیم.

کفاش ادامه داد: در تربیت اسلامی به دنبال آشنایی با خدا، شناخت دین، انتخاب آزادانه و عمل به آموزه‌های دینی هستیم و ورود حوزه‌های علمیه یقینا تاثیرات معنایی و اثرات مثبتی را در مقوله تربیت صحیح جوانان و نوجوانان جامعه خواهد داشت.

وی افزود: در حوزه پرورشی، استان ها را به پنج قطب اصلی شامل استان‌های اصفهان، گیلان، آذربایجان شرقی، سمنان و فارس تقسیم کرده و انتظارات و مطالباتمان در همایش را به آنها ابلاغ کرده‌ایم.

 

کفاش تصریح کرد: در این همایش 5 کمیته فرهنگی و و روابط عمومی، تبلیغات، تشریفات، پشتیبانی و تدارکات، نظارت و ارزیابی تشکیل شد که زیر نظر ستاد اجرایی همایش فعالیت می‌کنند.

همچنین دکتر قدمی نیز به عنوان دبیر کمیته علمی همایش تعیین شده است.

هشتمین همایش سالانه همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش با موضوع تربیت اسلامی، فضای مجازی، چالش‌ها و راهکارها با حضور بیش از 500 کارشناس صاحب‌نظر و اندیشمند حوزوی و دانشگاهی ائمه جمعه مراکز استان‌ها، مدیران آموزش و پرورش، و مدیران حوزه‌ها علمیه خواهران و برادران در روزهای 17 و 18 ا ردیبهشت ماه سال 93 در قم برگزار می شود.
 

پایان پیام/

کد خبر 350809

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha