برگزاری همایش عفاف و حجاب در کانون حضرت علی اصغر(ع) عباس آباد

خبرگزاری شبستان: مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری حضرت علی اصغر(ع) شهرستان عباس آباد از برگزاری همایش عفاف و حجاب، همزمان با 21 اسفند در این کانون خبر داد.

احمد منصور لکورج، مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری حضرت علی اصغر(ع) شهرستان عباس آباد، امروز (20 اسفند) در گفتگو با خبرنگار شبستان گفت: همایش عفاف و حجاب، فردا شب ساعت 19 و 30 دقیقه به مناسبت 18 اسفند، بیست و یکمین سالروز تشکیل کانون های فرهنگی و هنری مساجد در مسجد دیالبندان سرا عباس آباد با هدف ترویج و آگاهی بیشتر درباره عفاف و حجاب با سخنرانی حجت الاسلام رجب نعمتی قرا، کارشناس دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران در منطقه ویژه عباس آباد و تنکابن برگزار می شود.

 

وی با اشاره به اینکه با توجه به بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری، حجاب و عفاف پدیده مذهبی ارزشی مهمی در تعالیم اسلامی و همچنین از ارزنده‌ترین نمودهای فرهنگی و اجتماعی در تمدن ایران اسلامی است، اظهار کرد: خداوند حجاب و پوشش را برای زن مایه مصونیت از آفات و حفظ حریم و علت جامعه قرار داد.

 

منصور لکورج با بیان اینکه کرامت زن مسلمان به حفظ حجاب و عفاف است، ادامه داد: حجاب تکلیفی از جانب پروردگار است که باید اهمیت حجاب از همان دوران کودکی در خانواده‌ها تبیین شود.


مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری حضرت علی اصغر(ع) عباس آباد با اشاره به اینکه حجاب در ذات خود دارای مصونیت است، بیان کرد: آرایش زن باید محصور به خانه و همسر باشد چرا که بسیاری از ناهنجاری‌های رفتاری جامعه ناشی از آرایش و زینت آشکار زنان در انظار عمومی است.


وی با بیان اینکه دین اسلام در مقایسه با سایر ادیان نگاه ویژه‌ای به حجاب و عفاف دارد، تصریح کرد: مادران به عنوان تاثیرگزارترین فرد در تربیت فرزندان نقش اساسی در اشاعه و تبیین فرهنگ حجاب و عفاف در خانواده دارند.


منصور لکورج با اشاره به اینکه رعایت حجاب اسلامی زنان به تعالی و کمال می رساند، تاکید کرد: باید اهتمام ورزید تا فرهنگ حجاب در جامعه به شکل درست نهادینه شود.


مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری حضرت علی اصغر(ع) عباس آباد یادآور شد: حجاب و عفاف، ارزش بسیاری در جامعه بشری به ویژه جوامع اسلامی دارد که در این راستا نباید از نقش مهم کانون های فرهنگی و هنری مساجد غفلت شود.

 

پایان پیام/

کد خبر 351828

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha