وجود گرایش دینی در کودکان غیر قابل انکار است

خبرگزاری شبستان: چهره محبوب کودکان در زمینه آموزش احکام به روش قصه گویی، با اشاره به اهمیت دادن مسائل دینی برای کودکان گفت: وجود گرایش دینی در کودکان غیر قابل انکار است.

به گزارش خبرگزاری شبستان ازسنندج، حاج آقا مهدی زاده، چهره محبوب کودکان در زمینه آموزش احکام به روش قصه گویی امروز (20اسفند) در ویژه برنامه با عنوان نماز چشمه پاکی ها در قالب قصه برای کودکان و نوجوانان که در مجتمع فرهنگی هنری سنندج برگزار شد، گفت: باید توجه داشت که وجود گرایش دینی در کودکان غیر قابل انکار است، زیرا آنها سرشت خداجوی دارند.


وی افزود: همچنین مفاهیم اساسی دین اسلام نیز اموری هستند که با سرشت کودک سازگاری بوده و اکتسابی نیستند و وظیفه تعلیم و تربیت شکوفا کردن این گرایشات فطری است.

 

حاج آقا مهدی زاده افزود: یکی از فلسفه‌های تعلیم تکالیف عبادی به کودکان در دوره خردسالی این است که آنها بر اثر مداومت، انجام آن اعمال برای آنان ملکه شود، تا در زمان سن تکلیف، ‌برای آنان دشوار نباشد.

 

وی در ادامه با اشاره به اهمیت یاد دادن احکام دینی به روش های مختلف از جمله قصه، اظهار داشت: وظیفه خود می دانم با توجه به اهمیت احکام دینی برای کودکان ونوجوانان قدمی در این راه بردارم و با استفاده از روشهای ابتکاری و جذاب و غیر مستقیم آنها را با اهمیت احکام دینی ازجمله نماز آشنا سازم و آن ها را به خواندن نمازو شرکت در نماز جماعت بدون اعمال زور و اجبار و ترساندن علاقه‌مند کنم.

 

وی خاطرنشان کرد: نماز آرامش دهنده ی دلها، اصلاح کننده فرد و اجتماع است و عاملی که موجب رهایی افراد از تنبلی، گناه، تباهی و دیگر رفتارهای زشت می شود.

 

گفتنی است، در ادامه برنامه حاج آقا مهدی زاده چند قصه را برای کودکان ونوجوانان در مورد نماز اجرا کرد. 

 

پایان پیام/

کد خبر 351895

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha