کتاب ، مطالعه و پژوهش موتور محرکه توسعه کشور

خبرگزاری شبستان: فرماندار یزد ،از کتاب، مطالعه و پژوهش به عنوان موتور محرک کشور یاد کرد و اظهار داشت: اگر بخواهیم راه توسعه را با سرعت و به درستی پیش بگیریم، باید به کتاب و پژوهش و مطالعه در کشور اهمیت بدهیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، عزیزالله سیفی، فرماندار و رئیس کتابخانه های عمومی یزد، ظهر امروز (20 اسفند) در پنجمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد ضمن تقدیر از فعالیت چشمگیر کتابخانه های عمومی استان در سال های اخیر گفت: با انتصاب پارسائیان به عنوان مدیرکل این مجموعه، شاهد تحولات ریشه‌ای در زمینه بهسازی فضاهای کتابخانه‌ای و اقدامات فرهنگی مثبت و متعدد در این مجموعه‌ها بودیم.

 

وی به تشکیل انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان در سال گذشته اشاره کرد و بیان داشت: با پیگیری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، نخستین جشنواره تجلیل از خیرین کتابخانه‌ساز یزدی باشکوه خاصی در یزد برگزار شد و پس از آن نیز رایزنی‌ها برای جلب کمک‌های خیری در ساخت و تجهیز کتابخانه‌ها آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

 

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد، سرانه بالای کتاب و مطالعه را از شاخصه‌های مهم توسعه جامعه برشمرد و افزود: اگر بخواهیم راه توسعه را با سرعت و به درستی پیش بگیریم، باید به کتاب و پژوهش و مطالعه در کشور اهمیت بدهیم.

 

وی همچنین از نگاه فرهنگی و ویژه اعضای انجمن به مقوله کتاب و کتابخوانی تقدیر و ابراز امیدواری کرد: این روند در سال‌های آینده به پویایی هرچه بیشتر کتابخانه‌ها کمک کند.

 

محمدعلی دست‌افشان، مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان یزد، نیز در سخنانی کوتاه اظهار داشت: انجمن خیرین استان یزد اواخر سال گذشته با عنایت ویژه فلاح‌زاده استاندار سابق یزد تشکیل شد و جمعی از پیشکسوتان عرصه مدرسه‌سازی و مسکن‌سازی در استان به عضویت هیأت مدیره این انجمن درآمدند.

 

وی ادامه داد: در نخستین گام، پیگیری‌ها برای مکان‌یابی ساخت کتابخانه‌های جدید و توزیع درست جغرافیایی آنها در سطح استان انجام شد و در گام بعدی رایزنی‌ها با خیران علاقه‌مند به کتابخانه‌سازی آغاز شده است و هم‌اکنون 4 نفر از این عزیزان اعلام آمادگی کرده‌اند در این امر خیر مشارکت داشته باشند.

 

دست‌افشان، همچنین از پیگیری برای اجرای طرح بهینه‌سازی و زیباسازی فضاهای موجود کتابخانه‌ای با همکاران خیران یزدی، در سال آینده خبر داد.

 

پایان پیام/

کد خبر 351991

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha