برگزاری 430 جلسه تفسیر قرآن کریم در کانون مولوی پاوه

خبرگزاری شبستان: مدیر کانون‌ فرهنگی‌ و هنری‌ مولوی شهرستان پاوه، گفت: بیش از 430 جلسه تفسیر موضوعی قرآن کریم همراه با بررسی مسائل به روز و مهم دینی و اخلاقی در این کانون برگزار شده است.

مصلح قادری مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری مولوی مسجد قبا پاوه، با اشاره به برگزاری برنامه های متعدد فرهنگی، مراسمات و مناسبت های ملی و مذهبی با حضور و همکاری فعال اعضا در این کانون، به خبرنگار شبستان گفت: این کانون در اکثر برنامه های فرهنگی شهرستان به عنوان یک بازوی قوی و توانمند به فعالیت پرداخته و نقشی محوری دارد.


وی با اشاره به برگزاری همایش بزرگ وحدت امسال با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه و مسئولان ارشد استان در این کانون، از آن به عنوان یکی از بهترین و اثرگذارترین برنامه های تقریبی و دینی هفته وحدت به اذعان همه فعالان عرصه های فرهنگی و اجتماعی یاد کرد.
 

قادری خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین و بارزترین فعالیت کانون که امروز به عنوان یک الگو و مدل فرهنگی دینی در سطح کشور مطرح شده و چند مرکز آموزشی در سطح کشور و برخی از ارگان های فرهنگی به دنبال بازتکرار آن در مراکز خود هستند؛ برگزاری کلاس های هفتگی تفسیر قرآن در مسجد قباء پاوه است.
 

وی گفت: برگزاری جلسات هفتگی تفسیر قرآن، حقیقتاً برای استان کرمانشاه و به خصوص دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد و کانون مولوی پاوه موجب بالندگی و افتخار است.
 

مدیر کانون‌ فرهنگی‌ و هنری‌ مولوی، با اشاره به برگزاری کلاس های هفتگی تفسیر از اوایل سال 83 در این کانون، یادآور شد: این کلاس ها با مدیریت ماموستا ملاقادر قادری امام جمعه پاوه و با موضوع مباحث دینی برگزار می شود.
 

وی یادآور شد: در هر کلاس دو درس ارائه می شود که یکی تفسیر موضوعی قرآن کریم و دیگری در خصوص موضوعات روز و مهم دینی و اخلاقی است.
 

قادری، افزود: استقبال بسیار خوب مردم به ویژه جوانان تحصیلکرده از این مباحث موجب شد از آذر ماه سال 86، برگزاری کلاس های هفتگی با شیوه ای نوین ادامه یابد.
 

وی با بیان اینکه دروس هر جلسه توسط امام جمعه تحریر و در همان جلسه با توزیع میان مخاطبان، تدریس می شود، اظهار داشت: دوره جدید کلاس ها که روزهای سه شنبه بعد از نماز عصر برای خواهران و بعد از نماز عشاء برای برداران برگزار می شود، در قالب بیش از 430 جلسه(برادران و خواهران) با تدریس 700 درس اداره شده است.
 

مدیر کانون، دروس تدریس شده در کلاس برادران را شامل تفسیر قرآن کریم به سبک و شیوه ای جدید، حیات پیامبر اسلام (ص)، حیات خلفای راشدین، حیات خلفای بنی امیه، خلفای بنی عباس و سلاطین عثمانی، تاریخ انبیاء، قصه های قرآن، وصایای پیامبر، عقاید اسلامی و اخلاق اسلامی عنوان کرد و گفت: در هر جلسه یک درس تفسیر قرآن کریم نیز همراه با مباحث درسی تدریس می شود.
 

وی ادامه داد: در کلاس خواهران نیز تاکنون 185 درس شامل تفسیر، احکام خواهران و عقاید و اخلاق اسلامی تدریس شده است.
 

قادری، با بیان اینکه بخش زیادی از مخاطبین این کلاس را جوانان و دانشجویان تشکیل می دهند، گفت: شرکت کنندگان در این جلسات هفتگی در مجموع 600 نفر قشرهای مختلف مردم به ویژه اقشار فرهنگی و دانشگاهی در دو بخش خواهران و برادران هستند که در قالب سه کلاس ساماندهی شده اند.
 

وی یادآور شد: علاوه بر این با توجه به اینکه دروس در پایگاه اینترنتی امام جمعه پاوه به نشانی www.aljomeh.org قرار می گیرند بیش از یک هزار و 700 نفر کاربر اینترنتی نیز مشترک دریافت دروس هستند و به عنوان عضو اینترنتی کلاس ها و مباحث آن به صورت مجازی، مشارکت فعال دارند.
 

مدیر کانون مولوی، با اشاره به نقش تأثیرگذار امام جمعه پاوه در جلب جوانان به این کلاس ها، گفت: از مهمترین عوامل استقبال از این کلاس ها تبیین فرهنگ دینی به زبان موردپسند و اقبال جوانان، زمانه شناسی، طرح موضوعات روز و ارائه مباحث به شکلی نوین است.
 

وی همچنین از ارائه مسائل روز سیاسی، اجتماعی و فرهنگی توسط امام جمعه برای بصیرت بخشی و آگاهی آحاد مختلف جامعه به ویژه جوانان در مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمن در حاشیه این کلاس ها خبر داد.
 

قادری خاطرنشان کرد: از دیگر برنامه های جنبی این کلاس ها که امروز به عنوان یک همایش و تجمع دینی فعال در سطح شهرستان های استان مطرح است، تجلیل از نخبگان علمی؛ فرهنگی و ورزشی منطقه است که بسیار مورد توجه قرار گرفته و باعث ایجاد شور و شوق هرچه بیشتر در کلاس ها شده است.
 

وی ابراز خرسندی کرد: حضور جمعی و گروهی مهمانان مختلف از شهرهای و روستاهای اطراف در جمع پرشور کلاس هفتگی مسجد قباء نیز بر غنای برنامه ها افزوده و نشان از اثر بخش بودن برنامه ها و علاقمندی مردم شریف منطقه به چنین برنامه هایی دارد.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 352192

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha