هنر کارآمدترین ابزار برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت است

خبرگزاری شبستان: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، هنر را کارآمدترین ابزار برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت دانست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام محمد قطبی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، امروز(22 اسفند) در همایش" هنر و شهادت" که در سالن همایش های بنیاد شهید و امور ایثارگران استان برگزار شد، با تاکید بر ترویج و نهادینه فرهنگ ایثار و شهادت گفت: وظیفه ما این است که فرهنگ ایثار و شهادت را با قلم، هنر و ادبیات به نسل نوخاسته انتقال دهیم.

 

وی ادامه داد: نسل امروز نسلی است که میدان شهادت را ندیده و با فضای ایثار و شهادت آشنایی چندانی ندارد و هنرمندان باید امروز با ابزارهای هنری معنویت ایثار و شهادت را در جامعه ترویج دهند.

 

حجت الاسلام قطبی، با بیان اینکه هنرمندان باید با ادبیات و هنر خود موج ایثارگری و شهادت را در بستر جامعه تسری بخشند، افزود: همه ما بر این امر واقفیم که زندگی و آرامش امروز خود را مدیون شهدا هستیم.

 

وی گفت: همه ما باید بدانیم که شهدا مرده نیستند و زنده اند و باید فرهنگ ایثار و شهادت را در متن زندگی خود و فرزندانمان جاری و ساری کنیم و از تمام ابزارهای هنری و امکانات موجود برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بهره ببریم.

 

وی با بیان اینکه تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه یک تکلیف دینی و ملی است، اظهار داشت: این مهم و ترویج این فرهنگ باید در دستور کار همگان قرار گیرد.

 

حجت الاسلام قطبی افزود: تبیین ارزش‌های فرهنگ ایثار و شهادت و دستاوردهای آن برای نسل جوان امروزی بسیار مهم و با اهمیت است که هنرمندان در این مقوله نقش بسیار مهمی دارند.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 352485

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha