جامعه بیش از پیش به تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیازمند است

خبرگزاری شبستان: استاد حوزه و دانشگاه در همایش" هنر و شهادت" اظهار داشت: جامعه بیش از پیش به تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیازمند است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام دکتر حمید رجائی، استاد حوزه و دانشگاه امروز(22 اسفند) در همایش" هنر و شهادت" که در سالن همایش های بنیاد شهید و امور ایثارگران استان برگزار شد، با بیان اینکه جهان بینی از مشتقات جهان بینی آسمانی است، گفت: شهادت طلبی یعنی انسان در برابر ارزش های اصولی دین خود کوتاه نیاید و شهادت توفیقی است که به هر کس داده نمی شود.

 

وی ادامه داد: انبیا و ائمه اطهار(ع) خواهان شهادت بودند و اصحاب امام حسین(ع)، اصحاب امام خمینی(ره) و شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال جنگ تحمیلی نمونه های عینی شهادت طلبی هستند.

 

حجت الاسلام رجایی گفت: هنرهای نمایشی بیشترین تاثیر را در فرهنگ سازی ایثار و شهادت دارد و در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نباید تنها به کارهای ظاهری و سطحی پرداخته شود بلکه باید به دنبال فعالیت های محتوایی و ماندگار در این عرصه بود.

 

وی تصریح کرد: تمام درس های پایداری، استقامت و اقتدار کنونی نظام، انقلاب و ایران اسلامی مرهون مجاهدت های شهدا و جانبازن و ایثارگران است و جامعه بیش از پیش به تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیازمند است.

 

این استاد حوزه، اضافه کرد: ارزش های انقلابی و اسلامی باید در هنرهای نمایشی و سینمایی بیش از بیش نمود یابد و هنرمندی می تواند شهادت طلب باشد که ایمان را با درک زیبا شناختی کامل و نه ناقص عجین کند.

 

حجت الاسلام رجایی، عنوان کرد: در مراکز آموزشی، هنر به ویژه هنرهای نمایشی زیباشناسی سکولار و معطوف به زمین تدریس می شود چرا که هنوز زیباشناسی با محوریت خداوند متعال به رشته تحریر و تقریر درنیامده است.

 

وی اذعان داشت: زیباشناسی با الگوی زیبایی خداوند به مثابه چشمه زیبایی و زیباشناسی با الگوی زیبایی مرد جوان زیبا و یا محوریت زیبایی زن، تفاوت های جوهری دارد اگرچه زیباشناسی الهی کمالات آن دو را دارد.

 

این استاد حوزه، خاطر نشان کرد: همه باید در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تلاش کنند و در این راه از هیچ کوششی دریغ نکنند.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 352488

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha