بلندترین یادمان شهدای گمنام در قزوین افتتاح شد

خبرگزاری شبستان: با حضور استاندار قزوین و جمعی از مسئولان استانی، بلندترین یادمان شهدای گمنام کشور در بوستان فدک قزوین افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین، معاون امور عمرانی استاندار قزوین ظهر امروز (22 اسفند) در حاشیه مراسم افتتاح یادمان شهدای گمنام بیان کرد: 22 اسفند ماه به نام روز شهدا نامگذاری شده است و ما امروز شاهد بهره بردای از یادمان شهدای گمنام در استان قزوین هستیم.
 

منوچهر حبیبی ادامه داد: هشت شهید گمنام در بوستان فدک به خاک سپرده شده که این یادمان برای این شهدا احداث شده است و در واقع بلندترین یادمان کشور است که 36 متر ارتفاع دارد.
 

وی افزود: با تلاش اداره کل راه و شهرسازی این یادمان امروز به بهره برداری رسیده و یک مکان فرهنگی خواهد بود و هیئت امنا نیز تشکیل شده است که ان شاالله برنامه های مختلفی را خواهند داشت.
 

معاون امور عمرانی استاندار قزوین اضافه کرد: همه ما بدهکار شهدا هستیم و مهمترین وظایف و رسالت ما ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و ساخت این یادمان نیز با همین هدف صورت گرفته است.
 

وی تصریح کرد: تا زمانی که فرهنگ ایثار در جامعه به عنوان یک فرهنگ برتر و والا وجود دارد، جامعه ما از هرگونه آسیب و گزندی مصون خواهد بود.
 

گفتنی است یادمان شهدای گمنام در بوستان فدک قزوین، با 36 متر ارتفاع سازه بیرونی و 15 متر ارتفاع سازه درونی بلندترین یادمان شهدای گمنام کشور است که سازه این پروژه از نظر کاربری در گروه سازه خاص بتنی، نوع فندانسیون شمع عمیق، جنس ازاره پایه‌ ها از سنگ مصنوعی و نمای ساختمان از سنگ است.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 352517

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha