گلستان فردا میزبان 3 شهید گمنام/ شهدا در مینودشت آرام می گیرند

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گلستان از میزبانی گلستان در روز جمعه (22 اسفند) از سه شهید گمنام خبر داد.

محمدتقی ملکش، معاون فرهنگی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گلستان، طی گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار داشت: سه شهید گمنام جمعه (23 اسفند) ساعت 8 صبح وارد استان می شوند.


وی ادامه داد: همزمان با ورود شهدا به مرکز استان، مراسمی همراه با دعای پرفیض ندبه در مسجد امام حسین(ع) کوی طهماسبی برگزار می شود.


ملکش با بیان اینکه مراسم استقبال از این سه عزیز، ساعت 11 همان روز در ورودی مصلای گرگان با حضور پرشور مردم برگزار خواهد شد، افزود: پس از اتمام نماز ظهر جمعه، شهدا بر دستان مردم شهید پرور تا آموزشگاه جنگل به مقصد مینودشت بدرقه می شوند.


معاون فرهنگی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گلستان با بیان اینکه فردا(23 اسفند) ساعت پنج بعدازظهر مردم مینودشت در ورودی بلوار بسیج، به استقبال شهدا می آیند، خاطرنشان کرد: فرداشب پس از اقامه نماز مغرب و عشاء مراسم وداع با شهدای گمنام در مصلای مینودشت برگزار می شود.


وی اذعان داشت: شنبه (24اسفند) ساعت 9صبح شهدا بر دستان مردم مینودشت، از میدان مرکزی تا تپه نورالشهدا جهت خاکسپاری همراهی می شوند.


ملکش تصریح کرد: دو شهید 19 و 22 ساله در منطقه عمومی فاو به شهادت رسیدند و شهید دیگر که 35 سال داشت سال 64 در عملیات والفجر به مقام رفیع شهادت نائل شده است.


معاون فرهنگی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گلستان با اشاره به مفهوم شهادت از منظر امام علی(ع) اظهار داشت: شهید محبوبی گمشده است که طالبش تا به آن نرسد آرام نمی گیرد، از این رو این انسان کامل وقتی خود در محراب نماز زخم شهادت بر می دارد، عاشفانه ندای(فزت و رب الکعبه) سر می دهد.


وی با تأکید بر اینکه به جز حیات، مطلق آنچه داریم را مدیون شهدا هستیم، افزود، تکریم شهدا، تلاش مقدسی در بر افراشتن پرچم سرخ استقلال و آزادی بشریت از یوغ ذلت و اسارت است.


ملکش ترویج فرهنگ شهادت را گامی بلندی در راستای احیای ارزش های مکتب توحید و عدالت دانست و افزود: شهادت مرگ در راه ارزشهاست و هر شهید مشعلی است که در بلندی عزت و سرافرازی یک ملت، جاودانه می درخشد.


پایان پیام/
 


 

کد خبر 352563

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha