گفتمان سازی راه تحقق اقتصاد مقاومتی/ اقتصاد مقاومتی یک کار مقطعی نیست

خبرگزاری شبستان: استاندار خراسان شمالی گفت: اقتصاد مقاومتی یک کار مقطعی نیست و همه ما مکلفیم تلاش کنیم تا تبدیل به یک فرهنگ شده و به صورت دراز مدت به آن توجه شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد، سید علی اکبر پرویزی، استاندار خراسان شمالی در گردهمایی ائمه جمعه خراسان شمالی که با موضوع تبیین راهکارهای اقتصاد مقاومتی در شهر قاضی مرکز بخش سملقان شهرستان مانه و سملقان برگزار شد، اظهار داشت: موضوع مقاوم سازی اقتصاد کشور همان طوری که مقام معظم رهبری فرمودند نباید در حد شعار و تبلیغ باقی بماند.

 

وی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی یک کار مقطعی نیست همه ما تکلیف داریم تلاش کنیم تا تبدیل به یک فرهنگ و بصورت دراز مدت به آن توجه شود.
 

 

نماینده عالی دولت در استان خاطرنشان کرد: طوری برنامه ریزی کنیم که با یک حادثه و بحران اقتصاد کشور از هم نباشد همه دستگاهها موظفند موانع اقتصاد مقاومتی را برطرف نمایند و قوانین مزاحم را از سر راه بردارند.


استاندار افزود: همان طوری که مقام معظم رهبری فرمودند باید از درون سازمان خود و زندگی شخصی خود شروع کنیم این کار در دراز مدت به نفع مردم و جامعه است و برای آرام کردن اقتصاد عمومی و ایجاد اشتغال است.


پرویزی ادامه داد: در راستای اقتصاد مقاومتی باید صنایع موجود استان را مورد ارزیابی و بررسی قرار بدهیم و موانع صنایع را بر طرف کنیم تا با بالاترین ظرفیت به کار خود ادامه دهند.


وی اضافه کرد: با توجه به کمبود آب در سطح استان صنایع کم مصرف در اولویت کار هستند تا مشکل کمبود آب در سایر بخش ها پیش نیاید.


پرویزی تاکید کرد: بخش مهم امنیت سرمایه گذار در مبارزه با فساد است و کوتاه کردن دست دلالان و برخورد با شبکه های غیررسمی است تا سرمایه گذاری بدون دغدغه بتوانند در استان سرمایه گذاری کند.


وی خاطرنشان کرد: برای حل مشکل تولید داخلی راهی جز کنترل بی رویه واردات نداریم امروز واردات محصولات غیر ضروری که توان تولید آن در داخل وجود دارد، به صنعت کشور آسیب جدی وارد کرده است.


امام جمعه شیروان نیز در این جلسه به نمایندگی از ائمه جمعه استان گفت: تربیون نماز جمعه متعلق به نظام و حکومت است و امام جمعه به عنوان نماینده ولی فقیه باید فرمایشات مقام معظم رهبری را در خصوص اقتصاد مقاومتی به گوش مردم برساند.


حجت الاسلام کوثری ادامه داد: در ترویج اقتصاد مقاومتی نقش ائمه جمعه و سنگر نماز جمعه از اهمیت ویژه ای برخوردار است و نماز جمعه دیواره ساحل انقلاب در مقابل امواج تهاجمات دشمنان است.


به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان شمالی؛ وی خاطرنشان کرد: مهم در اقتصاد مقاومتی گفتمان سازی در جامعه است که با شعار فرق می کند نماز جمعه و تربیون آن می تواند جامعه را بسوی مصرف درست و پرهیز از اسراف سوق دهد.


حجت الاسلام کوثری ادامه داد: همه ما وظیفه داریم فرمایشات مقام معظم رهبری را در جامعه اسلامی تبیین کنیم و به کار و تلاش عزت ببخشیم و بیکاری را تبدیل به یک منکر کنیم.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 352768

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha