موزه شهدای قزوین گشایش یافت

خبرگزاری شبستان: موزه شهدای قزوین به عنوان اولین موزه‌ استانی شهدا در کشور، پس از طی دوره‌ بازسازی گشایش یافت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین، نخستین موزه‌ شهدای استانی کشور پس از بازسازی با حضور فرزندان گرانقدر شهدا مورد بهره برداری قرار گرفت.
 

موزه شهدای قزوین که دومین موزه شهدای کشوری است پس از بازسازی با طرحی نوین و رعایت استانداردهای لازم، آماده پذیرای علاقمندان شد.
 

این موزه در فضایی بالغ بر 300 مترمربع، آثار حجمی و مستند بیش از 200 شهید و تابلوهای هنری با موضوع ایثار و شهادت را در خود جای داده و احداث آن در جوار گلزار شهدا به معنویت و جذابیت آن افزوده است.
 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: بازگشایی موزه شهدای قزوین ظرفیت خوبی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین جوانان امروز ایجاد کرده است.
 

به گزارش روابط عمومی بنیاد شهید قزوین، نادر نصیری افزود: از خانواده‌های شهدای استان قزوین درخواست داریم تا آثار موزه‌ ای شهدا را به بنیاد شهید استان قزوین تحویل دهند تا این آثار در موزه شهدا در معرض نمایش علاقمندان قرار گیرد.
 

وی یادآور شد: موزه شهدای قزوین از منحصرترین موزه‌ های کشور بعد از تهران است که امروز بازگشایی شده است و لازم است مراکز آموزشی و فرهنگی با برنامه‌ ریزی‌های لازم زمینه بازدید اقشار جامعه، به ویژه دانش آموزان و دانشجویان را از موزه شهدا فراهم سازند.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 352884

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha