کنگره ملی شهدای اصناف و بازار کشور برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: جانشین سازمان بسیج اصناف کشور از برگزاری کنگره ملی شهدای اصناف و بازار کشور در تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد،غلامرضا حسن پور اشکذری جانشین سازمان بسیج اصناف کشور صبح امروز در یادواره شهدای اصناف و بازار استان و مراسم یادبود طلبه شهید علی خلیلی، ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو و تسلیت ایام سوگواره شهادت حضرت زهرا (س)، از برگزاری کنگره ملی شهدای اصناف و بازار کشور در شهریور ماه سال جاری در تهران خبر داد.


وی با بیان اینکه 10 درصد از شهدای کشور را شهدای اصناف و بازار تشکیل می دهند افزود: با برنامه ریزی های صورت گرفته شاهد انجام فعالیت های گسترده ای در زمینه شهدای اصناف خواهیم بود.
 

حسن زاده با اشاره به نقش ویژه اصناف و بازاریان در انقلاب و دوران دفاع مقدس اظهار داشت:جهت شناساندن هر چه بیشتر این شهدا 40 کتاب و 60 مستند در حال تدوین می باشد.


وی در بخش دیگری از سخنان خود به شرح واقعه شهادت شهید امر به معروف و نهی از منکر طلبه شهید علی خلیلی پرداخت و گفت: این شهید پس از تحمل 980 روز درد و رنج و تحمل بیماری دعوت حق را لبیک گفت و به قافله شهدا پیوست.


جانشین سازمان بسیج اصناف کشور با اشاره به آخرین مصاحبه این طلبه شهید گفت:ایشان با تحمل درد و رنج فراوان به این اقدام خود افتخار می کرد و آن را اقدام کوچکی در راستای خوشحالی رهبری می دانست.


وی با بیان اینکه عده ای انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر را باعث تسریع در اجل می دانند افزود: حضرت علی (ع) در نهج البلاغه با تاکید فراوان می فرماید: قطعا و قطعا امر به معروف و نهی از منکر مرگ را به جلو نمی اندازد و رزق را کم نمی کند.


حسن زاده اجل طلبه شهید خلیلی را از نوع اجل قطعی دانست و تصریح کرد: تعداد کسانی که بر اثر ترک شدن فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه از بین می روند بسیار بیشتر از کسانی است که به دلیل احیای آن به شهادت می رسند.


وی خطاب به اراذل و اوباش گفت:آن ها باید به تاب و تحمل مردم غیرتمند ایران توجه داشته باشند و از انجام چنین اقداماتی پرهیز نمایند.


جانشین سازمان بسیج اصناف کشور در پایان به موضوع سوریه اشاره کرد و گفت:بازاریان و اصناف با جمع آوری و راه اندازی کاروان های کمک های مردمی ملت مسلمان و شیعه سوریه را در جنگ با دشمنانشان یاری کنند.


 

پایان پیام/

کد خبر 354748

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha