مراسم یاس نبوی در 24 امامزاده شاخص استان اردبیل برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، گفت: به مناسبت شهادت بی بی دو عالم حضرت فاطمه الزهرا (س) مراسم یاس نبوی در 24 امامزاده شاخص استان اردبیل برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل، حجت الاسلام وحدت مشهوری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، صبح امروز (25 اسفند) اظهار داشت: این مراسم در 14 فروردین ماه 93 که مصادف است با شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و سوم جمادی الثانی، برگزار می شود.


وی، گفت: در این مراسم 2 بقعه در گرمی و بیله سوار، 7 بقعه و مکان مذهبی در شهرستان اردبیل، 6 بقعه متبرکه درشهرستان مشکین شهر و 9 امامزاده در شهرستان خلخال میزبان مردم ولایی استان خواهند بود.


این مقام مسئول، با بیان اینکه سخنرانی ائمه جماعت و علمای اعزامی از قم در این امامزادها جزء برنامه های این مراسم است افزود: هدف از برگزاری این مراسم توسعه و ترویج معارف نورانی معصومین(ع) و تقویت باورهای دینی در میان آحاد جامعه و عمل به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی است.


وی، تصریح کرد: اجرای صحیح نیات واقفین، در بین عموم مردم و جلب اعتماد عمومی جهت ایجاد وقف‌های جدید و بخصوص وقف برای نیت حضرت فاطمه زهرا(س) جزء اهداف دیگر این مراسم است.


حجت الاسلام مشهوری، با اشاره به اینکه ایجاد فضای فرهنگی و معنوی در تمام امام زادگان و بقاع متبرکه و بهره مندی از آنها جزء برنامه های اداره کل اوقاف است، عنوان کرد: ترویج فضائل و سیره فاطمی و معرفی شخصیت بانوی دو عالم و همچنین ترویج خطبه فدکیه و ایجاد خیمه معرفت جزء برنامه هایی است ما در این ایام در بقاع متبرکه شاخص برگزار خواهیم کرد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، وی، با بیان اینکه در کنار برگزاری مراسم یاس نبوی برنامه های متنوع مذهبی نیز برگزار می شود افزود: همایش رهروان یاس نبوی ، خیمه معرفت، غرفه مشاوره وقف و نماز ظهر و عصر روز شهادت از جمله برنامه هایی است که در روز 14 فروردین ماه برگزار می شود.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، در پایان سخنان خود، خاطر نشان کرد: حرکت دستجات و هیئت های عزاداری به سمت امامزادگان و بقاع متبرکه ، قرائت زیارت نامه فدکیه حضرت فاطمه الزهرا (س)و اطعام زائرین و شرکت کنندگان جزء برنامه های سوگواره یاس نبوی در امامزادگان شاخص خواهد بود.


پایان پیام/
 

کد خبر 353242

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha