برگزاری هشتمین دوره مسابقات قرآن و اولین جشنواره قرآن و عترت در قم

خبرگزاری شبستان:موسسه شیفتگان وحی قم هشتمین دوره مسابقات قرآن و اولین جشنواره قرآن و عترت را در قم برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، موسسه قرآن و عترت شیفتگان وحی در راستای فعالیت های خود به جهت ریشه کن شدن بی سوادی قرآنی و تحقق مطالبات مقام معظم رهبری در خصوص تربیت 10 میلیون حافظ قرآن اقدام به اجرای طرح جدید آموزش ترجمه و مفاهیم قرآن کریم بر محور سوره ها در شعب و جلسات قرآن و عترت کرده است و در طول سال با برگزاری مسابقات قرآنی فرهنگی آگاهی قرآن آموزان خود را ارتقاء می دهد.
 

این مسابقات قرآنی ویژه جلسات قرآن و عترت هر ساله در رشته قرائت در دو سطح 2 و 3 برگزاری می شود اما در سال جاری با اجرای «طرح آموزش ترجمه و مفاهیم» بر اساس کتاب «فهم زبان قرآن» بر محور سوره ها، این مسابقه در سه رشته (مفاهیم، حفظ و قرائت) انجام شد.


به طور کلی حدود 465 نفر در این مسابقات به رقابت پرداختند که با برگزاری جشنواره قرآن و عترت نفرات برتر و مربیان فعال جلسات تجلیل و قدردانی به عمل آمد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، ، قرآئت قرآن توسط دهدشتی داور و قاری بین المللی، میزگرد با موضوع اعجاز در قرآن با حضور اساتید حوزه و دانشگاه، حضور حجت الاسلام شفیعی مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، حضور عبداللهی معاون اداری مالی حوزه علمیه خواهران و حضور خردسال ترین عضو جلسات و پیشکسوت ترین عضو کلاس های موسسه از برنامه های این جشنواره بود.


گفتنی است، یکی از فعالیت های فرهنگی این جشنواره برگزاری مسابقات حجاب و عفاف بود که با پخش بروشورهای ویژه حجاب و طرح سئوال در روز جشنواره به 5 برگزیده این مسابقه جوایزی اهدا شد.
 

پایان پیام/

کد خبر 353267

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha