استقرار بیش از یک هزار گشت نیروی انتظامی در گیلان

خبرگزاری شبستان: فرمانده انتظامی گیلان از استقرار 600 گشت خودرویی، موتوری و پیاده درحوزه انتظامی سراسر استان خبر داد و گفت: در حوزه راهنمایی و رانندگی نیز 450 گشت متشکل از عملیاتی و کنترلی فعال هستند.

سردار ابراهیم قائد رحمتی، فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به تمهیدات نوروزی فرماندهی انتظامی استان به خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان گفت: باید در ایام نوروز امسال که مقارن با ایام فاطمیه است برنامه‌ها با حفظ حرمت ایام برگزار شود.


وی با بیان اینکه ایام نوروز ایام حزن و اندوه است، افزود: برای تامین امنیت در ایام نوروز و ایجاد خاطراتی خوش برای مسافران مجموعه نیروی انتظامی با همکاری همه دستگاه‌های ذی ربط در آماده باش کامل هستند.
 

قائد رحمتی تصریح کرد: مرحله نخست اجرای طرح ترافیکی نوروزی از 17 تا 25 اسفند ماه جاری و مرحله دوم از 25 اسفند جاری تا 17 فروردین سال 93 اجرا می‌شود.
 

وی با بیان اینکه 480 نفر برای اجرای طرح ترافیکی نوروزی در گیلان به کارگیری می‌شوند، اعلام کرد: 120 نفر نیروی کمکی از راهنمایی و رانندگی ناجا در جاده‌های برون‌شهری گیلان استقرار پیدا می‌کنند.

 

فرمانده انتظامی استان از استقرار 600 گشت خودرویی، موتوری و پیاده درحوزه انتظامی سراسر استان خبر داد و اظهار کرد: همچنین در حوزه راهنمایی و رانندگی نیز 450 گشت متشکل از عملیاتی و نظارتی، کنترلی تامین امنیت مردم را در نوروز بر عهده دارند.
 

وی از آماده باش یک دستگاه بالگرد برای نظارت بر جاده‌های استان خبر داد و تصریح کرد: این بالگرد به صورت مشترک در استان‌های گیلان و قزوین فعالیت می‌کند اما بیشتر تاکید آن بر پرواز بر آسمان گیلان و نظارت بر جاده‌های درون شهری و برون شهری این استان است.
 

قائد رحمتی با اشاره به گسترش واحدهای انتظامی علاوه بر پاسگاه‎ها و کلانتری‌ها اذعان کرد: 58 واحد انتظامی دیگر نیز با استقرار کانکس در استان برای کنترل محورهای مواصلاتی و تامین امنیت مسافران ایجاد می‌شود.
 

وی از استقرار بخش انتظامی در تفرجگاه‌ها و اماکن گردشگری و زیارتی خبر داد و گفت: برای کاهش جرائم در محلات به جهت سفرهای نوروزی، امنیت محله محور در دستور کار پلیس است.
 

رئیس پلیس گیلان در حوزه تامین امنیت نوروزی برگزاری جلسات توجیهی با ادارات، تشدید فعالیت گشت‌های نامحسوس و محسوس و بکارگیری افرادی تحت عنوان پلیس افتخاری را از دیگر برنامه‌های پلیس گیلان در نوروز 93 برشمرد و گفت: جلسات مختلفی با سازمان‌های امدادی، هلال احمر، اورژانس و آتش نشانی برگزار شده تا هماهنگی برای پیشگیری از حوادث احتمالی و آمادگی کامل در مواقع بروز حادثه وجود داشته باشدو کنترل و نظارت دقیق بر اماکن عمومی، هتل‌ها و اماکن زیارتی صورت گرفته است.

 

وی نصب بنرهای هشدار دهنده و اطلاع رسان و توزیع برشور را از اقدامات آگاهی دهنده به مسافران و ترددکنندگان در جاده‎های گیلان دانست و ابراز کرد: اطلاعات ترافیکی از طریق صدا و سیما، ارسال پیامک‌های انبوه و تابلوهای تبلیغی پلیس راه گیلان به رانندگان ارسال می‌شود.
 

قائد رحمتی یادآور شد: نیروی انتظامی گیلان در نوروز 93 کنترل مناسبی بر مراکز خرید و تجاری و اراذل و اوباش دارد.
 

وی از انجام تست سلامت برای رانندگان مشکوک به استعمال مواد مخدر و الکل خبر داد و گفت: برای کاهش ضریب خطرات و حوادث احتمالی تمهیداتی اندیشیده شده تا نواقص جاده ای برطرف و نقاط پرحادثه آشکار سازی شود
 

پایان پیام/
 

کد خبر 353301

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha