برپایی 8 خیمه نماز جهت خدمات رسانی  به مسافران نوروزی در همدان

خبرگزاری شبستان: مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان همدان، از برپایی 8 خیمه نماز برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی از 27 اسفند لغایت 17 فروردین سال 93 در استان همدان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، بهروز کارخانه‌ای، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان همدان عصر گذشته (25 اسفند) در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه شعار جمعیت هلال احمر نوروز 93 " بی گدار به جاده نزنید ظریف برانید" است، گفت: در راستای اجرای این طرح از امدادگران و نیروهای باتجربه و متخصص در عرصه امداد و نجات در ایام نوروز امسال استفاده می‌شود.

 

وی از فعالیت 26 پایگاه ثابت، 14 پایگاه سیار ، 7 نمایشگاه در سطح استان همدان، 9 ایستگاه سلامت، 5 ایستگاه صلواتی، 8 خیمه نماز، توزیع اسباب بازی در چادرهای امدادی، ارائه خدمات درمانی و بهداشتی، ارائه خدمات فرهنگی و گردشگری و نظارت بر برنامه های اجرایی را از جمله برنامه های نوروز 93 در استان همدان برشمرد.

 

وی از اجرای طرح نوروزی هلال احمر در همدان خبر داد و اظهار کرد: هلال احمر استان همدان در نوروز سال 93 فعالیت‌هایی را در سه بخش امداد، جوانان و داوطلبان برنامه‌ریزی و اجرا خواهد کرد.



مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان همدان، با بیان اینکه‌ پوشش امدادی جاده‌های استان همدان با 26 پایگاه ثابت و سیار از اقدامات این بخش است، افزود: این سازمان در روزهای پایانی سال نیز با جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردمی حلقه اتصالی بین توان توانمندان و نیاز نیازمندان است.

 

کارخانه‌ای اضافه کرد: سازمان جوانان هلال احمر استان نیز با جذب، سازماندهی و به کارگیری جوانان به منظور انجام خدمات امدادی و عامل المنفعه طرح نوروز امسال را با طرح ملی «ایمنی و سلامت مسافران نوروزی» از 27 اسفند لغایت 17 فروردین آغاز می‌کند.

 

150 امدادگر همدانی آماده خدمت رسانی به مسافران نوروزی

 وی با بیان اینکه تعدادی خودروی کمک‌دار، یک فروند بالگرد و 150 نفر امدادگر آماده خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی استان هستند، گفت: سازمان داوطلبان نیز با جذب توانمندی‌های فردی، همگانی و عمومی برای دستگیری و حمایت از اقشار آسیب‌پذیر در این ایام وارد عمل می‌شوند.

 

وی با اشاره به اینکه‌ توزیع بروشور، کتابچه و... بین مسافران نوروزی در راستای آگاهی‌بخشی به خانواده‌ها است، تصریح کرد: نجات جان مسافرین نوروزی حادثه‌دیده در دستان نجاتگران و امدادگران جمعیت هلال احمر است، و مردم کشور با دیدن پایگاه‌های جاده‌ای جمعیت هلال احمر در جاده‌های کشور و نیروهای تازه‌نفس مستقر در آنها احساس امنیت می‌کنند و همین سبب می‌شود که ما در کیفیت آموزش‌های ارائه شده به نجاتگران، نهایت سخت‌گیری و اهتمام را به کار بندیم.

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان همدان تلاش برای تسکین آلام بشری، تامین احترام انسان ها، کوشش در جهت برقراری دوستی، تفاهم و صلح پایدار میان ملت ها، حمایت از زندگی و سلامت انسان ها بدون در نظر گرفتن هیچ گونه تبعیض میان آنها را از جمله اهداف جمعیت هلال احمر عنوان کرد.

 

کارخانه‌ای توسعه پایگاه ها و خانه های داوطلب عمومی و تخصصی در راستای سازماندهی توان توانمندان و توسعه آموزش های داوطلب محور محلی، توسعه شبکه های تخصصی داوطلبان در رشته ها و تخصص های مختلف با بهره گیری از توان داوطلبان، ایجاد انگیزه در جهت حرکت های خود جوش مردمی در راستای افزایش مشارکت های عمومی و ایجاد شبکه زنجیره تعامل و همکاری مستمر با اصحاب و مشاغل و دستگاه های اجرایی و موسسات مردم نهاد به منظور گسترده کردن شبکه اجتماعی خیرین و نیکوکاران را از جمله برنامه های اجرایی در چشم انداز سال 93 برشمرد.

 

وی مجموع کل حوادث و عملیات های امدادی در سال 92 را 397 مورد، مجموع حادثه دیدگان و افراد امداد رسانی شده را 6 هزار 604 نفر، مجموع مصدومین در حوادث بوقوع پیوسته را 670 نفر، مجموع مصدومین رسیدگی شده توسط هلال احمر را 509 نفر، مجموع تعداد فوتی 48 نفر، مجموع عملیات های رها سازی 197 مورد، تعداد اعزام آمبولانس به صحنه حادثه 401 مورد، تعداد نیروهای عملیاتی به کار گرفته شده 2 هزار نفر و مجموع تعداد نفرات اسکان داده شده را هزار 717 نفر از تاریخ 1/7/92 لغایت 17/12/92 عنوان کرد.

 

وی تصریح کرد: برپایی خیمه های نماز، ایجاد فضای دوستدار کودک، چادر سلامت خودرو، ایستگاه سلامت، برگزاری نمایشگاه، توزیع نقشه و محصولات فرهنگی، از جمله خدمات ارائه شده به مسافرین خواهد بود.

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان همدان همچون سال‌های گذشته به منظور افزایش توان امدادگران و نجات جان مصدومین و حادثه‌دیدگان سوانح، آماده مطلو‌ب‌ترین و سریعترین پاسخگویی در ایام نوروز است.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 353511

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha