طرح ابتکاری، حضور روحانی مترجم در بقاع متبرکه کاشان

خبرگزاری شبستان:رییس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان از حضور کارشناس مذهبی مترجم برای نخستین بار در بقعه متبرکه سلطان امیر احمد در مجاورت آثار تاریخی این شهرستان خبر داد.

حجت الاسلام اسماعیل پور امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اصفهان گفت: با این اقدام که در قالب طرح خیمه معرفت انجام می شود یک روحانی مترجم به زبان انگلیسی و عربی پاسخگوی گردشگران خارجی است.


به گفته وی،این طرح در بقعه متبرکه سلطان امیر احمد به دلیل مجاورت با خانه های تاریخی و پذیرایی ازگردشگران داخلی و خارجی اجرا می شود.


وی با اشاره به اینکه خیمه معرفت یکی از برنامه های طرح آرامش بهاری است که صبح و عصر در بقاع متبرکه کاشان اجرا می شود افزود:برپایی ایستگاه نقاشی کودکان، خیمه چند رسانه ای، غرفه های قرآن بخوانید جایزه بگیرید، چند رسانه ای، گفتمان دینی، مشاوره خانواده و مذهبی و غرفه ارائه محصولات فرهنگی با حضور اساتید مجرب و کارشناسان مذهبی حوزه علمیه قم از دیگر برنامه های خیمه معرفت است.

 

*50 بقعه متبرکه در کاشان میزبان طرح آرامش بهاری است

به گفته وی، طرح آرامش بهاری در 50 بقعه متبرکه کاشان پذیرای گردشگران در این شهرستان است.


رییس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان با اشاره به اجرای مراسم ویژه سال تحویل در دو بقعه شاخص این شهرستان از جمله آستان مقدس سلطان علی بن باقر(ع) در مشهد اردهال و ولی بن موسی الکاظم (ع) در راوند افزود: دهها هزار نفر از زائرین و مجاورین در مراسم ویژه سال تحویل در این دو بقعه حضور داشتند.


حجت الاسلام اسماعیل پور تصریح کرد: طرح های فرهنگی معنوی و آموزشی آرامش بهاری، خیمه های معرفت، سوگواره یاس نبوی، دهه ولایت و دیگر برنامه ها در بقاع متبرکه با هدف تحقق فرمایش مقام عظمای ولایت مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب بزرگ فرهنگی کشور اجرا می شود.


وی اظهارداشت:اجرای طرح آرامش بهاری در 300 بقعه متبرکه استان اصفهان و طرح خیمه معرفت در 30 بقعه متبرکه این استان اجرا می شود.


حجت الاسلام اسماعیل پور در پایان از برگزاری سوگواری یاس نبوی از روز پنجم فروردین خبر داد و گفت: این طرح در بقاع متبرکه شهرستان برگزار می شود.


گفتنی است طرح آرامش بهاری در دو هزار و 286 بقعه متبرکه سراسر کشور با اعزام بیش از دو هزار روحانی از 28 اسفند تا 15 فروردین ماه اجرا می شود.

کد خبر 354417

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha