فعالیت 25 نفر در قالب انجمن راهنمایان نوروزی استان زنجان

خبرگزاری شبستان: مدیرکل میراث فرهنیگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: در راستای معرفی جاذبه های گردشگری استان زنجان 25 نفر در قالب انجمن راهنمایان نوروزی استان زنجان فعالیت می کنند.

یحیی رحمتی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان در گفتگو با خبرنگار شبستان در زنجان اظهار داشت: 25 نفر از نیروهای آموزش دیده در امر اطلاع رسانی و معرفی جاذبه های گردشگری در قالب انجمن راهنمایان در طول ایام نوروز در مراکز گردشگری استان فعالیت می کنند.


وی با اشاره به اینکه گروه مذکور ملبس به نشان های شال زرد و آرم راهنمایان تور هستند، یادآور شد: این اقدام برای دومین سال متوالی در استان زنجان اجرایی می شود.
 

این مقام مسئول با بیان اینکه این گروه در مراکز تاریخی و گردشگری استان زنجان مستقر هستند، خاطرنشان ساخت: راهنمایی و اطلاع رسانی، و ارائه توضیحات لازم به مسافران و بازدید گنندگان از موزه ها و تاسیسات گردشگری از جمله اهداف تشکیل این گروه است.
 

رحمتی در ادامه از برپایی نمایشگاهی از آثار هنرهای سنتی استان فارس در محل مجموعه گنبد سلطانیه خبر داد وافزود: در این نمایشگاه علاوه بر ارائه محصولات هنرهای سنتی و صنایع دستی استان فارس مستقر در سیاه چادرهای عشایری، سوغاتیهای این استان نیز در کنار آش دوغ و نان داغ محلی برای بازدید کنندگان و مسافران عرضه می شود.
 

وی خاطر نشان کرد: همراه با عرضه این آثار، حضور درشکه و کالسکه های اسب و شتر، تردد افرادی با پوشش و ابزار و یراق جنگی سربازان مغول فضای خاص و بانشاطی را به وجود آورده است که موجب جلب توجه و استقبال بازدیدکنندگان و گردشگردان قرار گرفته است.
 

پایان پیام/

کد خبر 354456

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha