اقتصاد و فرهنگ، پیشرفت کشور را تضمین می کند

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اقتصاد و فرهنگ را مهمترین پشتوانه کشور برای پیشرفت دانست و گفت: تمرکز به این مقوله اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را تضمین می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مازندران، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران درخصوص پیام نوروزی مقام معظم رهبری اظهار داشت: امروزفرهنگ و اقتصاد عرصه تقابل نظام اسلامی با دشمن است از همین رو تنها با مدیریت جهادی است که می توان این دو حوزه را به پیش برد.

 

وی افزود: پیام نوروزی مقام معظم رهبری فقط صرف نامگذاری نیست بلکه ارائه راهبردها و تاکتیک های نظام است، لذا همه موظفیم که این پیام ها را عملیاتی کنیم.

 

حجت الاسلام ابراهیمی اظهار داشت: مقام معظم رهبری با درایت و هوشمندی نیازهای روز کشور را دو عنصر "اقتصاد و فرهنگ" دانستند که ارتقا و توسعه این حوزه می تواند جهشی بسیار تاثیرگذار بر ساختار نظام و انقلاب داشته باشد.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی مازندران با بیان اینکه ایران اسلامی نیازمند فرهنگ سازی و تقویت بنیادهای فرهنگی است، افزود: با اقتدار فرهنگی می توان در جامعه جهانی حضور موثری داشت.

 

وی اضافه کرد: نظام سلطه همواره با تحریم های اقتصادی و جنگ نرم درصدد ضربه زدن به نظام اسلامی است؛ باید با استفاده از روش های درست و اصولی دو بخش اقتصاد و فرهنگ جامعه اسلامی را مدیریت کنیم و از همه ظرفیت ها برای تحقق این مهم بهره گیریم.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان اینکه اقتصاد و فرهنگ، پیشرفت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را تضمین می کند، افزود: اقتصاد و فرهنگ مهمترین پشتوانه کشور برای پیشرفت و الگو شدن برای سایر ملل جهان است.

 

وی اذعان داشت: اگر مردم و مسئولان با مدیریت جهادی در راستای تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری حرکت کنند ایران به سرعت مسیرهای رشد و نوآوری را طی می کند و اگر بتوانیم پیوند میان اقتصاد و فرهنگ را برقرار کنیم خواهیم توانست به اقتدار وخود کفایی ملی و رفاه عمومی دست یابیم.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، حجت الاسلام ابراهیمی ادامه داد: دغدغه فرهنگ به خصوص فرهنگ اسلامی - ایرانی از موضوعاتی است که تمرکز بر روی آن باعث تقویت خودباوری در آحاد جامعه و در نتیجه تعالی و توسعه کشور می‌شود.

 

وی افزود: در کنار حاکمیت تمام نهادها از جمله حوزه های علمیه، دانشگاه ها، مساجد، روحانیون و فعالان فرهنگی و از همه مهمتر رسانه ها و مردم نقش مهمی در اصلاح فرهنگ دارند که باید نقش خود را به خوبی برای تحقق پیام امسال مقام معظم رهبری ایفا کنند.


پایان پیام/

کد خبر 354740

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha