برگزاری همایش پیاده روی "حرم تا حرم" در کریک

خبرگزاری شبستان: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دنا گفت: همایش پیاده روی "حرم تا حرم" 14 فروردین از امامزاده شاه نعمت‌الله(ع) تا امامزاده ابراهیم عسکر و میر اسحاق(ع) در روستای مرکزی کریک برگزار می شود.

سیدابومحمد قاسمیان، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دنا با بیان این که طرح "آرامش بهاری" در 5 امامزاده شاخص این شهرستان برگزار می ‌شود، به خبرنگار شبستان گفت: امامزاده سید محمد(ع)،‌ امامزاده ابراهیم عسکر(ع) میراسحاق محمد کریک(ع)، امامزاده باباحاجی(ع) در روستای تمنک و امامزاده محمود طیار(ع) در روستا درب کلات شهرستان دنا از جمله شاخص ‌ترین امامزاده‌ های شهرستان دنا هستند که در ایام تعطیلات سال جدید در شهر گردشگرپذیر و توریستی دنا پذیرای علاقمندان و مسافران هستند.

وی افزود: برپایی "خیمه ‌های معرفت"، برگزاری نماز جماعت، اجرای برنامه تحویل سال و پاسخگویی روحانیون به مسائل دینی و شرعی مسافران و زائران و برگزاری مراسمات سخنرانی از برنامه‌ هایی است که در این بقاع متبرکه برگزار می ‌شود.

قاسمیان با اشاره به این که 23 قدمگاه و بقعه متبرکه در این شهرستان وجود دارد، اظهار داشت: وقف برای ایجاد حسینیه و مسجد در این شهرستان خوب و مناسب است اما در خصوص وقف منفعتی تاکنون وقفی نداشت ه‌ایم که در طرح "آرامش بهاری" در خصوص ترویج وقف با رویکرد وقف جدید مورد توجه و اطلاع ‌رسانی قرار گرفت.

این مسئول عنوان کرد: امسال برای نخستین بار در این شهرستان مراسم سوگواری "یاس نبوی" از 9 فروردین آغاز و تا 15 فروردین ادامه دارد.

قاسمیان افزود:همایش پیاده روی "حرم تا حرم" نیز در روز 14 فروردین مصادف با شهادت حضرت زهرا(س) از امامزاده شاه نعمت ‌الله(ع) در روستای معصوم ‌آباد کریک تا امامزاده ابراهیم عسکر و میر اسحاق(ع) در روستای مرکزی کریک برگزار خواهد شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دنا حرکت هیئت ‌های عزاداری از روستاهای اطراف به طرف امامزادگان، برگزاری "رهروان یاس نبوی" ویژه بانوان و برگزاری مراسم نماز جماعت را از دیگر برنامه‌های اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دنا در روز شهادت حضرت زهرا(س) دانست.

پایان پیام/
 

کد خبر 355372

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha