صدور قطعنامه ضد ایرانی نتیجه اعتماد به طرف غربی است

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، گفت: صدورقطعنامه ضد ایرانی نتیجه اعتماد به طرف غربی و رهاورد سفر اشتون به ایران است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، آیت الله محمد نقی لطفی، امام جمعه ایلام، ظهر امروز(15 فروردین) در خطبه های این هفته نماز جمعه در مسجد جامع این شهر، اظهار کرد: هدف از افتتاح دفتر اتحادیه اروپا در تهران جاسوسی، تماس با سران فتنه و ضد انقلاب داخلی است.


وی، افزود: مفاد قطعنامه به عنوان راهبرد اتحادیه اروپا دارای مطالب خلاف واقع از جمله زیر سوال بردن صحت انتخابات پرشور حماسی ریاست جمهوری سال 92 است که به پیروزی جناب دکتر روحانی منجر شد.


امام جمعه ایلام، تصریح کرد: جای بسی تعجب است که در کشورهای اروپایی که همواره پایین ترین درصد مشارکت را در انتخابات خود دارد چگونه به خود اجازه می دهند به ملت ایران که در 35 سال گذشته بالاترین درصد مشارکت را در انتخایبات به نمایش گذاشته اند توهین و بی احترامی کند.


آیت الله لطفی، با بیان اینکه متأسفانه موضع گیری وزارت خارجه منفعلانه و توأم با ضعف بود، ابراز کرد: مجلس شورای اسلامی نباید در این مورد سکوت کند بلکه باید با موضع گیری قوی و فعال در برابر توهین های مکرر و روزانه کشورهای غربی اقتدار و عزت ملت و نظام اسلامی را به نمایش بگذارد.


خطیب نماز جمعه ایلام، تصریح کرد: به طور قطع دخالت کشورهای اروپایی در مسائل داخلی ایران نتیجه سهل انگاری و عدم موضع قاطع انقلابی دستگاه دیپلماسی ما است.


وی، با اشاره به اینکه خوشبینی بی حد جریان های اطلاح طلب در داخل، آمریکا و متحدانش را گستاخ کرده که این چنین وقیحانه به ملت ایران توهین می کنند، یادآور شد: پیش بینی های رهبر معظم انقلاب از آغاز مذاکرات ایران با 1+5 و توافق ژنو مبنی بر عدم صداقت طرف غربی و بهانه جویی های مختلف یکی بعد از دیگری تحقق پیدا کرد.


امام جمعه ایلام، گفت: آمریکا بعد از مسئله هسته ای، مسئله حقوق بشر را شرط توافق هسته ای و لغو تحریم ها مطرح می کند و ابتدا در یک اقدام زشت توسط سازمان ملل و دبیر کل ضعیف و مزدور و بعد کنگره آمریکا و امروز هم پارلمان اروپا هماهنگ کننده مسئله اصطلاحاتی از جمله نقض حقوق بشر، رفع سران فتنه و ملاقلات با آن ها در یک قطعنامه عنوان کردند و افتتاح دفتر اتحادیه اروپا در تهران را نیز مطرح کردند.


آیت الله لطفی، افزود: دولت و مجلس اولا باید پاسخ کوبنده و قاطعی به پارلمان اروپا بدهند و نباید اجازه افتتاح جاسوس خانه به آنها بدهند چرا که آنها بزرگترین توهین را به ملت و دولت و شخص رئیس جمهور را در این قطعنامه روا داشتند.


خطیب نماز جمعه ایلام، ابراز کرد: هدف آنها از افتتاح دفتر اتحادیه اروپا در تهران جاسوسی، تماس با سران فتنه و ضد انقلاب داخلی دانست.


وی، با بیان اینکه فتح قله رفیق دانش هسته ای اعجاب دشمنان ملت ایران را برانگیخته است، اظهار کرد: روز ملی فناوری هسته ای یکی از رزوهای بزرگ و به یاد ماندنی در تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی است.
امام جمعه ایلام، گفت: دانشمندان جوان و متعهد با عزم ملی و مدیریت جهادی پیچیده ترین دانش ها را که در انحصار چند کشور قدرتمند جهان بود را بدست آوردند.


خطیب نماز جمعه ایلام، فتح قله رفیق دانش هسته ای را مرهون تلاش مستمر جوانان برومند این مرز و بوم دانست و افزود: این تلاش ها، اعجاب دشمنان این ملت را برانگیخت و به دست آمدن دانش هسته ای رهآورد جهاد و ایثار و صف ناپذیر مردم شجاع و انقلابی می باشد.


نماینده ولی فقیه در استان، تصریح کرد: دشمنان با همراهی برخی عناصر اصلاح طلب که خیانت به ملت ایران را در پرونده سیاه خود دارند در طول این ده سال همواره سعی در متوقف کردن فعالیت های هسته ای داشته اند اما بحمدالله با مدیریت قاطع رهبری و پشتیبانی ملت ایران دشمنان ناکام شدند.


آیت الله لطفی، در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه آغاز و پایان تعطیلات نوروزی با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا تقارن پیدا کرده بود، ابراز کرد: فضای کشور در این ایام با حضور مردم ولایی و دوستداران اهل بیت(ع) با فرهنگ فاطمی عجین شد.


وی، گفت:به طور قطع ملت ولایتمدار و متعهد ایران با الهام گیری از تعالیم و آموزه های فاطمه زهرا(س) و فرزندان معصوم او سال 93 را که توسط رهبر فرزانه اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی مزین شد، با همت ملت بزرگ ایران و مدیریت جهادی دولت تدبیر و امید، شاهد شکوفایی اقتصاد و تحقق فرهنگ دینی و اسلامی باشیم و دشمنان را در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام کنیم.


پایان پیام/

کد خبر 355510

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha