تنها نظام سیاسی که می تواند پاسخگوی نظام های بشری باشد اسلام است

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در کاشان و امام جمعه این شهرستان، گفت: تنها نظام سیاسی که می تواند پاسخگوی نظام های بشری باشد، اسلام است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اصفهان، آیت الله عبدالنبی نمازی، نماینده ولی فقیه در کاشان و امام جمعه این شهرستان، امروز "16 فروردین" در دیدار با مدیران و مسئولان ادارات و ارگان های این شهرستان در حسینیه حضرت علی اکبر(ع) با تاکید بر تلاش و همت مسئولان و افزایش تحقق عملی فرامین رهبری در گفتار و کردار آنها گفت: همه ما باید شاکر خداوند باشیم که تنها رهبری که در روی کره زمین شایسته رهبری است به برکت خون شهدا و هدایت و رهبری مقام ولایت مطلقه فقیه امام خمینی(ره)نصیب ملت ایران شده است.

 

*سعادت و شقاوت هر ملت در گرو رهبری آن است

 

وی سعادت و شقاوت هر ملت را در گرو امامت و رهبری آن ملت دانست و گفت: در صورتی که امامت یک ملت امامت عدل و تقوا باشد آن ملت سربلند و پیروز است و زمانی که امامت و رهبری یک ملت ظالم ، فاسق، فاجر و فاسد باشد آن ملت شکست خورده و سرنگون است.

 

آیت الله نمازی، با استناد به حدیثی از امام محمد باقر(ع) اظهارداشت: خداوند ملتی را که امام آن عادل و باتقوا باشد گر چه افرادی فاسق نیز در میان آنها باشد آن ملت را حمایت می کند و نصرت می دهد و امتی که از امام ظالم تبعیت کند محکوم به شکست و تباهی می کند.

 

وی با اشاره به اینکه این سخن بدون نیاز به اقامه دلیل و برهان واضح و مبرهن است، افزود: اوضاع فعلی جهانی، تحولات، حوادث، اعتراضات، راهپیمایی های متعدد و نارضایتی ملت ها در سراسر جهان همه و همه خود گواه محکمی بر صدق این مطلب است که ملت ها دیگر حکومت ناعادلانه و ظالمانه رهبران غیر عادل و بی تقوا را نمی پذیرند و در جستجوی عدل و عدالت هستند.

 

به گفته وی، خداوند فطرت انسانی را عدالت خواه و خواستار عدل آفریده و عدالتخواهی مثل حبّ و بغض نسبت به فضایل و رذایل در سرشت و نهاد بشریت نهادینه و جاسازی شده است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری، جاسازی شدن فضیلت خواهی و پرهیز از رذایل بصورت تکوینی در نفس انسان را تاکید کرد و گفت: زمانی که نهضت وال استریت دو سال قبل در نیویورک رخ داد سخن همه شهروندان آمریکایی به دولتمردانشان این بود که شما 99 درصد مردم را قربانی یک درصد سرمایه داران، صاحبان کمپانی ها، صنایع و تولید جنگ افزارها کردید که این مطلب خود نشان عدالتخواهی در قومی غیرمسلمان در مقابله با رهبرانشان است.

 

*تمام دنیا در تب و تاب عدالتخواهی است

 

آیت الله نمازی اظهار داشت: جهان آرام آرام به سمت و سوی استقبال از امام عصر(عج) و عدالت خواهی پیش می رود هر چند ابرقدرت ها وقوع این جریان را بخواهند یا نخواهند.

 

وی با اشاره به اینکه امکان فرار از عدالت خواهی حقیقی وجود ندارد گفت: بر طبق آیات قرآنی این امر تکوین الهی است که آینده از آن اهل تقوا و بندگان صالح خدا باشد.

 

به گفته وی، هیچ کجای دنیا و کره زمین غیر از ایران را نمی توان پیدا کرد که رهبر عادلی پرچمدار آن حکومت باشد که مورد رحمت الهی است و موجبات زمینه سازی حکومت جهانی ولی عصر(عج) را فراهم می کند.

 

*ولایت فقیه عامل عامل عزت ایران و انقلاب اسلامی در معادلات جهانی است

 

امام جمعه کاشان، ایران را متنعم به نعمت رهبری ولایت فقیه و حکومت عدل دانست و گفت: نعمت ولایت فقیه همان چیزی است که در معادلات جهانی عامل عزت ایران، انقلاب اسلامی در تمام جهان شده است.

وی داشتن رهبری عادل، دلسوز و صالح که در اسلام، انقلاب و ولایت اهل بیت(ع) ذوب شده است را نعمت عظیمی عنوان کرد و گفت: وظیفه و رسالت ما در قبال شکرگزاری و سپاس از این نعمت، تبعیت، حراست و پاسداری از فرامینش است.

 

آیت الله نمازی، نعمت رهبری مقام عظمای ولایت و خصوصیات آن حضرت را که شناخته نشده است توصیف ناپذیر دانست و گفت: ارزش و شان و جایگاه والای معظم له در آینده روشن خواهد شد.

 

*رمز سعادت مردم و مسئولان ایران، پیروی کامل از ولایت است

 

به گفته نماینده ولی فقیه در کاشان، رمز سعادت مردم و مسئولان ایران پیروی کامل و بی چون و چرا از رهبری و پاسداری از ولایت است.

 

وی با تاکید بر اینکه دشمن به ارزش و وجود چنین نعمت با عظمتی در ایران پی برده است، گفت: آنها با هدف قرار دادن نعمت ولایت فقیه می خواهند این قرارگاه فرماندهی را منهدم کنند و متاسفانه بعضی اوقات نیز با سوء استفاده از غفلت نیروهای خودی سخنان و اهدافشان را از زبان بعضی ها در داخل بیان می کنند و سعی در کاهش قدرت فرماندهی در قرارگاه دارند.

 

آیت الله نمازی با اشاره به ضرورت پیشتازی و جلوداری مسئولان در تبعیت از مقام معظم رهبری گفت: فاصله عملی مسئولان در تبعیت از فرامین مقام عظمای ولایت زیاد و عمده مباحث منحصر به برگزاری همایش ها، اجلاس ها، کنفرانس ها، تدوین مقالات و سخنرانی خلاصه شده است.

 

*مسئولان در عمل به ارزش های اسلامی نسبت به رهبری فاصله دارند

 

وی افزود: متاسفانه عمل به فرامین رهبری در مسئولان بیشتر تبدیل به حالت شعاری و کفایت به برنامه های تئوری و غیر عملی شده است.

 

به گفته وی، تدابیر مقام معظم رهبری در نامگذاری سال های اخیر از دهه های 70 تا کنون آن طور که بایسته و شایسته عملیاتی نشده و یا نمود بسیار کم و اندک در رفتاری عملی داشته است.

 

*ارزش های اسلامی به حاشیه رفته است

 

آیت الله نمازی، با اظهار تاسف از به حاشیه رفتن ارزش های اسلامی چون فریضه امر به معروف و نهی از منکر، مدیریت در مصرف در حوزه های مختلف، تحمل رئیس از تذکرات مرئوس و سفارش به نیکی افزود: تمام این مسائل از مصادیق کم توجهی افراد به تدابیر مقام معظم رهبری در نامگذاری و عملیاتی نشدن این مباحث به صورت عملی در رفتار است.

 

وی با اظهار تاسف از به شهادت رساندن یک بچه حزب اللهی در انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر گفت: چرا در یک جامعه اسلامی باید چنین اتفاق ناگواری بیفتد و هیچ کس سخن نگوید.

 

به گفته وی، نامگذاری بعضی سال ها با نام ائمه یا با نام امام خینی(ره) در سال 78 نیز در حد شعار و تئوری ماند و حتی خود مسئولان به درستی سیره علوی را در رفتارشان پیاده نمی کنند و امام راحل را نشناختند و حتی به نسلی که امام را ندیدند، نشناساندند.

 

*ضرورت رعایت سیره علوی و حفظ ارزش ها

 

آیت الله نمازی، افزود: اگر سیره علوی در رفتار مسئولان تاثیر گذار بود چرا باید آنها در مسائل سیاسی، حزبی و یا انتخابات درگیر شوند و گروهی یا دسته ای گروه و حزب دیگر را مورد تهاجم قرار دهد و با ایجاد این تنش ها و مسائل در جامعه دچار اختلاف و تفرقه افکنی و عدم اتحاد و هبستگی شوند.

 

وی با انتقاد از به حاشیه رفتن دفاع از ارزش ها گفت: ما تا نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم و هر چقدر در انجام فرامین رهبری و تدابیر معظم له به صورت عملی و هدایت آن در رفتار و کردار کوتاهی و بی توجهی کنیم دچار مشکلات و مسائل جانبی خواهیم شد.

 

*مبنا قرار گرفتن تدابیر مقام عظمای ولایت به صورت عملی

 

به گفته وی، تدابیر مقام عظمای ولایت باید در عمل، رفتار، کردار و گفتار مبنا قرار گیرد تا همه افراد جامعه در راستای تحقق احکام الهی و مسیر تکامل و سعادت حرکت کنند.

 

آیت الله نمازی، با اشاره به اینکه مردم همواره در تمام صحنه ها بویژه عرصه های سیاسی و دفاع از نظام جمهوری اسلامی حاضر و گوش به فرمان رهبری بوده اند و در عمل خود را اثبات کرده اند، گفت: البته در بعضی حوزه و نامگذاری ها چون نوآوری و شکوفایی علمی طی سال های گذشته در سایه تدابیر مقام عظمای ولایت و مطالبه معظم له از وزارت علوم پیشرفت های چشمگیری اتفاق افتاده است به طوری که هم اکنون ایران در عرصه موسسات دانش بنیان دارای 50 موسسه فعال و تاثیرگذار است.

 

پایان پیام/

کد خبر 355762

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha