برنامه ریزی شالوده مدیریت جهادی/ عقل و بلوغ مدیریتی باعث پیشرفت می شود

خبرگزاری شبستان: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گلستان با بیان اینکه عقل و بلوغ مدیریتی باعث پیشرفت می شود، گفت: شناخت و آگاهی، قدرت و توانایی و لیاقت و شایستگی سه ویژگی مدیر جهادی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان گلستان، عباس نیاوند، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گلستان، امروز (16 فروردین) در نخستین جلسه شورای اداری استان با اشاره به نامگذاری سال ها از سوی مقام معظم رهبری، گفت: مقام معظم رهبری در نامگذاری سال ها به مسائل زیادی تاکید دارد و در بحث مدیریت جهادی باید بر اساس الگوی اسلامی ایرانی باشد.


وی افزود: مقام معظم رهبری دهه چهارم را دهه پیشرفت و عدالت نامگذاری کردند تا شاهد رشد و شکوفایی کشور باشیم.


نیاوند با اشاره به سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، تصریح کرد: اقتصاد در جنگ فرهنگی بسیار مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد.


وی افزود: مقام معظم رهبری 24 سیاست را در اقتصاد مقاومتی مطرح کردند و باید به دنبال تحقق این سیاست ها بود. در بحث فرهنگ نیز باید فرهنگ صرفه جویی را در دستور کار قرار دهیم.


معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گلستان با بیان اینکه مدیر جهادی با مدیریت جهادی متفاوت است، اظهارداشت: مدیریت یک تلاش فوق العاده است و ارزش هایی را به همراه دارد. مدیران ما جهادی هستند ولی مدیریت جهادی را باید مورد توجه قرار دهند.


وی با اشاره به موانع مدیریت جهادی، گفت: کارمند محوری، اعتبار محوری دستگاه های اجرایی، عدم ارزیابی عملکرد به مفهوم واقعی و پژوهش محور نبودن از موانع مدیریت جهادی است.


نیاوند خاطرنشان کرد: در سال 92 صد درصد اعتبارات پژوهشی استان برگشت خورد و موضوع پژوهش های ما مشخص نشده است.


وی اضافه کرد: نظام آموزشی ما یک نظام، نظام مند نیست که منجر به توانمندی شود و مدرک گرایی اساس است.


نیاوند با بیان اینکه عقل و بلوغ مدیریتی باعث پیشرفت می شود، گفت: شناخت و آگاهی، قدرت و توانایی و لیاقت و شایستگی سه ویژگی مدیر جهادی است.


وی، برنامه ریزی را شالوده مدیریت جهادی خواند و افزود: 8 برنامه برای مدیریت جهادی سال 93 پیش بینی شده که مبتنی بر سیاست های اداری کشور است.


معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گلستان، مهندسی نقش و ساختار دستگاه های اجرایی، توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی اداری، ارائه خدمات سریع و دقیق، توجه به اثربخشی و کارایی، کاهش هزینه ها و اطلاع سیستم ها و روش ها، خدمات عمومی در فضای رقابتی، برنامه توسعه مدیریت سازمانی، فناوری مدیریتی، رشد و ارتقای توانمندسازی نظام، توسعه فرهنگ سازمانی، مدیریت جهادی، صیانت از حقوق مردم و صداقت اداری و مدیریت جهادی و نظارت و ارزیابی و پایلوت قرار دادن استان به استانداری مجازی را از برنامه های مدیریت جهادی در سال جاری برشمرد.


وی در پایان تاکید کرد: لازم است شاخص های فرهنگی و اقتصادی استان در مدل توسعه اقتصادی مشخص شود.


محمد جواد نظری مهر، نماینده مردم کردکوی، بندرگز، بندرترکمن و گمیشان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با تبریک سال جدید و با اشاره به نامگذاری سال، گفت: فرهنگ ما زبانزد است و هیچ کس نمی تواند آن را تغییر دهد.


وی در خصوص بخش کشاورزی استان، افزود: اگر به کشاورز امنیت دهیم، گندم استان که از جایگاه استراتژیک برخوردار است، به جایگاه بالاتری دست خواهد یافت و تولید آن در استان زیاد خواهد شد.


نظری مهر تصریح کرد: اگر برنامه داشته باشیم و بانکداری ما اسلامی شود و سلامت انسان ها سرلوحه کار باشد، مشکلات حل خواهد شد و موفق خواهیم بود.


وی تاکید کرد: باید با برنامه ریزی دقیق و نشست های پی در پی کارهای بزرگ انجام داد.


پایان پیام/

 

کد خبر 355789

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha