همت و پشتیبانی خیرین تنها راه حل مشکل کمبود کتابخانه در کشور می باشد

خبرگزاری شبستان: مدیرکل مشارکت‌ها و شهرداری‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، از همت و پشتیبانی خیرین به عنوان تنها راه حل مشکل کمبود سرانه فضای کتابخانه ای در کشور یاد کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، علی غیاثی، مدیرکل مشارکت‌ها و شهرداری‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، صبح امروز(17 فروردین) در مراسم کلنگ زنی ساخت کتابخانه عمومی و مجتمع فرهنگی حاج غلامرضا سلیمیان در محله مریم آباد شهرستان یزد گفت: همت و پشتیبانی خیرین تنها راه حل مشکل کمبود سرانه فضای کتابخانه ای در کشور است.

 

وی تشکیل انجمن خیرین کتابخانه ساز را یکی از اقدامات صورت گرفته در جهت جذب خیرین به این امر خداپسندانه دانست و افزود: امیدواریم با تشکیل این انجمن‌ در سایر استان ها، بتوانیم ظرفیت خیّری کشور را به سمت کتابخانه‌سازی و تجهیز فضاهای موجود هدایت کنیم.

 

غیاثی، با شاره به پیشتاز بودن خیرین یزدی در امور عام المنفعه در کشور اظهار داشت: استان یزد با اهتمام مردم و خیران یزدی به اقدامات خیرخواهانه، در زمینه ساخت مسجد، مدرسه و مسکن در کشور پیشتاز است و امیدواریم این روند زمینه‌ساز ساخت کتابخانه‌های مطلوب و استاندارد در استان شود.

 

محمدحسین پارسائیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان نیز در این مراسم با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی گفت: بسیار خرسندیم که امروز شاهد اجرای اولین اقدام فرهنگی در حوزه کتابخانه‌های عمومی و ساخت مجموعه‌های فرهنگی در استان می باشیم.

 

وی ابراز امیدواری کرد: این پروژه با مدیریت جهادی و پشتیبانی ویژه خیّر آن، تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

 

لازم به ذکر است، کتابخانه و مجتمع فرهنگی حاج غلامرضا سلیمیان در زمینی به مساحت هزار مترمربع و دردو طبقه احداث خواهد می شود.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 356028

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha