مدیریت جهادی به گفتمان عمومی تبدیل شود

خبرگزاری شبستان: امام جمعه شهرستان هریس گفت: مدیریت جهادی باید به گفتمان و باور عمومی تبدیل شود و همه باید احساس وظیفه و شرح وظیفه ای برای خود تعیین کنند.

حجت الاسلام قهرمان احمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، با مهم ارزیابی کردن نامگذاری سال جدید با عنوان «فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی» توسط مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: این امر کار ارزشمندی است که برای تحقق آن تمامی دستگاه ها و نهادهای نظام اسلامی باید تلاش کنند.


وی انقلاب اسلامی ایران را انقلاب فرهنگی دانست و ابراز داشت: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فرهنگی بود و فرهنگ در تمام تار و پود این انقلاب نهفته است.


امام جمعه هریس ادامه داد: فرهنگ زیرساخت انقلاب اسلامی ایران و اقتصاد نیز یک زیرساخت روبنایی است، اما فرهنگ به مراتب اولاتر از اقتصاد است.


حجت الاسلام احمدی با بیان اینکه باید مراقب باشیم تفکر حل مشکل اقتصادی کشور ما را از فرهنگ دور نکرده و از آن غافل نکند، تاکید کرد: اقتصاد کشور باید دارای بار فرهنگی و معنوی بوده و هر حرکت باید پیوست فرهنگی داشته باشد.


مشاور استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: عزم ملی به معنای این است که آحاد مختلف مردم ایران و 77 میلیون نفر جمعیت کشور در هر سلیقه و در هر جایی که هستند همه باید خودشان راموظف بدانند در پیشرفت فرهنگ و اقتصاد قدم بردارند.


وی با بیان اینکه مدیریت جهادی همان طرز تفکر بسیجی و جهادی است، ابراز داشت: ما سابقه روشنی در مدیریت جهادی داریم، در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی نهادهایی مانند جهادسازندگی و سپاه و بنیاد مسکن با طرز تفکر جهادی و تفکر بسیجی و مدیریت جهادی راه اندازی شدند.


حجت الاسلام احمدی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس نیز با مدیریت جهادی عمل کردیم، ابراز داشت: مدیریت جهادی باید به گفتمان و باور عمومی تبدیل شود و همه باید احساس وظیفه و شرح وظیفه ای برای خود تعیین کنند تا مانند دوران دفاع مقدس و در تمامی صحنه های انقلاب اسلامی موفق عمل کنیم.


امام جمعه هریس تصریح کرد: باید فرهنگ ایرانی و اسلامی و سنت و سیره پیامبر و نقش قرآن کریم در جای جای زندگانی ما پررنگ باشد و هرگونه وابستگی به دشمن را قطع کنیم.


وی در پایان اظهار داشت: مقام معظم رهبری در نامگذاری سال، بر عزم ملی تاکید کردند ولذا همه دستگاه ها باید در تحقق شعار سال مشارکت کنند.


پایان پیام/
 

کد خبر 356142

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha