شهید آوینی منقلب انقلاب بود/هنرمندان بسیجی خراسان رضوی تجلیل شدند

خبرگزاری شبستان: مسئول سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی با بیان اینکه همزمان با سالروز شهید آوینی(20فروردین) هنرمندان بسیجی استان تجلیل می شوند، گفت: شهید آوینی منقلب انقلاب بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد سید جواد کمالی، مسئول سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی صبح امروز(19فروردین) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به مناسبت بزرگداشت یاد و خاطر شهید آوینی و شهدای هنرمند و تبیین و تعریف هنر انقلاب اسلامی و هنر از هنرمندان بسیجی در گردهمایی هنرمندان بسیجی تجلیل می شود.

 

کمالی اذعان داشت: مراسم روز ملی بسیج هنرمندان خراسان رضوی بیستم فروردین در محل مجتمع فرهنگی هنری امام رضا (ع) پارک ملت، سالن اصلی تئاتر مشهد برگزار می شود.

وی افزود: این مراسم با حضور اعضای بسیج هنرمندان و مسئولین فرهنگی هنری استان برای بزرگداشت روز بسیج هنرمندان، شهدای هنرمند و تجلیل از هنرمندان بمنظور توجه به منویات و تدابیر مقام معظم رهبری در تعیین نام سال و رویکرد هنر انقلاب اسلامی برگزار می شود.

 

مسئول سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی با بیان اینکه شهید آوینی منقلب انقلاب بود، اظهار کرد: این شهید بزرگوار همان قلمی را داشت که ما داریم و همانگونه زندگی می‌کرد که ما می‌کنیم اما امثال او امروز برای ما مانند افسانه هستند.

 

وی با بیان اینکه تبیین هنر انقلاب نباید امری محدود و جزئی در نظر گرفته شود، تصریح کرد: حرکت متفکرین و مؤلفین در تبیین اندیشه‌های هنری اسلام و متفکرین اسلامی، امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب، می‌بایست حرکتی پویا باشد و به عنوان جریان اصلی اندیشه و هنر جامعه قرار گیرد و این امر جز با زنده نگه داشتن راه شهدا میسر نمی شود.


سرهنگ کمالی با اشاره به اینکه همزمان در سراسر استان نیز گردهمایی هنرمندان بسیجی توسط کانون های بسیج هنرمندان برگزار می شود، اظهار داشت: بیستم فروردین  روز شهادت شهید سید مرتضی آوینی از شهداء اهل قلم وکسی که نوشته ها و آثارش نمونه کامل هنر وتفکر اسلام بوده روز ملی بسیج هنرمندان نامگذاری شد.

 

 وی گفت:  شهید آوینی در جایگاه بسیار بالایی در حوزه هنر داشت و کارهای زیرساختی زیادی در حوزه هنری انجام داد و در واقع سینمای مستقل و سینمایی که وام‌دار این شهید است شکل گرفت.


پایان پیام/
 

کد خبر 356653

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha