رشد14درصدی ورودگردشگران خارجی به اردبیل/تشکیل کمیته ویژه گردشگری سلامت

خبرگزاری شبستان: مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل از تشکیل کمیته ویژه گردشگری سلامت در استان خبر داد و گفت: ورود گردشگران خارجی به اردبیل در سال 92در مقایسه با سال 91، رشد 14 درصدی را نشان می‌دهد.

یحیی نقی زاده، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل، با اشاره به تعداد ورود گردشگران خارجی و مجاورت استان با کشور جمهوری آذربایجان، اظهار داشت: یکی از فعال ترین گمرک های کشور در بیله سوار اردبیل قرار دارد و آنجایی که ما مواجه با لغو یک طرفه ویزا از طرف ایران هستیم تعداد ورود مسافر از این کشور به استان اردبیل افزایش دارد.


وی با بیان اینکه 460 هزار نفر مسافر آذری در سال 91 به استان اردبیل وارد شده است، افزود: 50 درصد انگیزه سفر این مسافران درمانی است و 50 درصد بقیه نیز با انگیزه دیدن بناها و پیشینه فرهنگی، تاریخی، خرید و فروش و تجارت به استان اردبیل سفر می کنند.


نقی زاده، ادامه داد: رقم ورود مسافران و گردشگران خارجی به استان اردبیل در سال 92 نسبت به سال 91 افزایش 14 درصدی را نشان می دهد که این روند مطلوبی است و ما در این راستا باید کیفیت بهره برداری از ظرفیت حضور این مسافران را در استان افزایش دهیم.

 

وی ادامه داد: کمیته ویژه ای تحت عنوان گردشگری سلامت در استان اردبیل تشکیل شده و در حوزه ساماندهی خدمات درمانی فعالیت می کند.


70 درصد زیر ساخت جاده سلامت اردبیل آماده شده است

این مقام مسئول، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آخرین وضعیت کمربندی سبز یا همان جاده سلامت اردبیل، بیان داشت: 70 درصد زیر ساخت جاده سلامت اردبیل آماده شده است و به جهت مشکلات اعتباری سال های گذشته، این طرح با رکود و کندی به پیش می رود.


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، تصریح کرد: در نظر داریم که احداث این کمربندی را در قالب طرح سرمایه گذاری به یکی از سرمایه گذاران داخلی یا خارجی بدهیم تا شاهد بهره برداری از این کمربندی یا جاده سلامت در سال های آتی باشیم.


نقی زاده، در پایان سخنان خود، با اشاره به اینکه این طرح جزو یکی از طرح های اولویت دار گردشگری استان اردبیل است، خاطر نشان کرد: تمام مسئولان استان به تکمیل این طرح راغب هستند و به محض اینکه شرایط واگذاری آن به بخش خصوصی آمده شود، واگذار شده و عملیات اجرایی آن شروع می شود.


پایان پیام/
 

کد خبر 356854

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha