فراگیری آموزش های مهارتی توسط یک هزار و 440 روستایی یزدی

خبرگزاری شبستان: مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد، از آموزش مهارت به یک هزار و 440 نفر در روستاهای استان در سال 92 خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، حبیب الله کارگر مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد، گفت: در سالی که گذشت 242 هزار و 338 نفر – ساعت آموزش های فنی و حرفه ای به روستائیان استان ارائه شد و تعداد یک هزار و 440 نفر از این آموزش ها بهره برده اند.

 

وی با تأکید بر نقش و فعالیت مراکز آموزش فنی و حرفه ای در شهرستان های استان در ارائه هر چه بهتر آموزش ها به روستائیان ابراز کرد: 11 مرکز آموزش فنی و حرفه ای، وظیفه ارائه آموزش به روستائیان را بر عهده داشتند که از این مراکز شهرستان ابرکوه با آموزش 282 نفر و اشکذر با آموزش 265 روستایی بیشترین آمار را در این بخش داشته اند.

 

به نقل از روابط عمومی اداره کل فنی و حرفه ای استان یزد، کارگر خاطر نشان کرد: آموزش های روستایی بیشتر در پایگاه های آموزش روستایی و تحت نظارت مراکز فنی و حرفه ای شهرهای ابرکوه، زارچ، بهاباد، تفت، میبد، اشکذر، مهریز، یزد، خاتم، بافق و اردکان ارائه شد.

 

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد، آموزش مهارت به روستائیان را در رشته هایی از قبیل رشته های طراحی و دوخت، قالیبافی، رایانه کار، کارآفرینی و رشته های کشاورزی ذکر کرد و افزود: اجرای این دوره ها با هدف اشتغال در روستاها، ارتقای مهارت روستائیان، افزایش بهره وری و جلوگیری از مهاجرت روستائیان انجام گرفته است.

 

پایان پیام/

کد خبر 356904

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha