ثبت نام رایگان از مددجویان تحت پوشش در فاز دوم هدفمندی یارانه ها

خبرگزاری شبستان: مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی از ثبت نام رایگان مددجویان تحت پوشش این نهاد در ادارات و دفاتر ict روستایی در مرحله دوم هدفمندی یارانه ها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، محمد حسن اکبری مطلق امروز (20 فروردی) در اولین روز شروع ثبت نام از مردم در دور دوم هدفمندی یارانه ها به خبرنگاران گفت: مددجویان بهزیستی از جمله افرادی هستند که یارانه به آنها تعلق می گیرد و ما باید فرایند ثبت نام آنها را تسهیل کنیم.


وی با اشاره به اینکه در کمیته هدفمندسازی یارانه های استان تقسیم وظایف انجام شده است، افزود: در این راستا سازمان بهزیستی موظف شده است از افراد تحت پوشش خود که توانایی و یا امکان ثبت نام در مرحله دوم هدفمندی یارانه ها را ندارند، ثبت نام به عمل آورد.


مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی از انعقاد تفاهم نامه بین این اداره و اداره کل پست استان خبر داد و اظهار داشت: بر اساس این تفاهم نامه ثبت نام از مددجویان تحت پوشش بهزیستی در دفاتر ict روستایی به صورت رایگان انجام می شود.


وی با اشاره به اینکه همچنین کار ثبت نام از افراد تحت پوشش این نهاد در تمامی ادارات بهزیستی سطح استان نیز انجام می شود، تصریح کرد: مددجویان تحت پوشش بهزیستی دقت کنند در دفاتر ict و ادارات بهزیستی محدودیتی از نظر روز مراجعه بر اساس شماره سمت راست کدملی افراد سرپرست خانوار وجود ندارد، بنابراین از عجله و یا تجمع در روزهای تعیین شده برای ثبت نام پرهیز کنند.


اکبری مطلق با تاکید بر اینکه 83 هزار نفر در قالب 34 هزار خانوار تحت پوشش این نهاد هستند، یادآور شد: هدفمندی یارانه ها یک اقدام مهم در اقتصاد کشور است و تمام دستگاه های دولتی می بایست در انجام مرحله دوم هدفمند سازی یارانه ها اقدام موثر انجام داده و خود را در این موضوع دخیل بدانند.


وی خاطرنشان کرد: سرپرست خانواده های تحت پوشش می توانند با داشتن مدارک شناسایی اعم از کارت ملی و شناسنامه تمامی اعضا خانواده جهت ثبت نام به ادارات بهزیستی مراجعه کنند.


مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه ستاد هدفمندی یارانه ها هزینه ثبت نام دریافت یارانه ها از سوی مراکز تعیین شده به ازای هر خانوار را مبلغ 3 هزار و 500 تومان اعلام کرده، یادآور شد: ثبت نام خانوارهای تحت پوشش بهزیستی که از سوی مددکاران و در ادارات بهزیستی صورت می گیرد و همچنین دفاتر ict، رایگان است.


پایان پیام/
 

کد خبر 357025

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha