بعد بین‌المللی جشنواره فرهنگی هنری خلیج فارس تقویت می شود

خبرگزاری شبستان: دبیر چهارمین جشنواره فرهنگی هنری خلیج فارس گفت: با تدبیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بعد بین‌المللی جشنواره فرهنگی هنری خلیج فارس تقویت می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین حسین مرشدی بعد از ظهر امروز در نشست ستاد هماهنگی جشنواره فرهنگی هنری خلیج فارس تصریح کرد: این جشنواره با محوریت استان‌های ساحلی و مرتبط با خلیج فارس شامل، هرمزگان، خوزستان، بوشهر و سیستان و بلوچستان و با کمک استان تهران برگزار خواهد شد.
 

وی با بیان اینکه جشنواره خلیج فارس طی سه دوره گذشته به خوبی در استان هرمزگان برگزار شده است، اظهار داشت: برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده تا چهارمین دوره این جشنواره به مناسبت 10 اردیبهشت روز ملی خلیج فارس با کیفیت خوبی برگزار شود.
 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان افزود: نحوه برگزاری جشنواره‌های موضوعی خلیج فارس نیز به اینگونه خواهد بود که همایش پژوهش‌های زیست محیطی و انتخاب کتاب سال خلیج فارس در استان بوشهر، جشنواره شعر و ادب خلیج فارس با شرکت بیش از دو هزار شاعر در استان خوزستان، جشنواره آواها و نواهای خلیج فارس در استان سیستان و بلوچستان و همچنین جشنواره دل نوشته‌های خلیج فارس در استان هرمزگان برگزار می‌شود و در روز 10 اردیبهشت نیز هرمزگان میزبان آئین اختتامیه این جشنواره خواهد بود.
 

مرشدی خاطرنشان کرد: برپایی زنجیره انسانی در جزیره ابوموسی، برگزاری برنامه‌هایی در جزایر هرمز و قشم، برگزاری همایش علمی پژوهشی خلیج فارس و تجلیل از خانواده‌های شهدای خلیج فارس از جمله دیگر برنامه‌های جانبی روز ملی خلیج فارس در استان هرمزگان خواهد بود.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 357290

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha