اجرای درست قانون هدفمندی یارانه ها نعمتی برای کشور است

خبرگزاری شبستان: استاندار استان مرکزی گفت: درست اجرا شدن فاز دوم قانون هدفمند کردن یارانه ها برای کشور و ملت ایران اسلامی نعمت است.

به گزارش خبرگزاری شبستان محمد حسین مقیمی، استاندار استان مرکزی ( 20فروردین) در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع هدفمندی یارانه ها، بر اجرای صحیح این قانون تاکید کرد و گفت: همکاری و همدلی مردم و مسئولان سبب درست اجرا شدن این قانون و نعمتی برای کشور است.


وی با اشاره به تبصره 22 قانون بودجه سال 1393افزود: بر اساس این قانون مجلس در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها به دولت اجازه داد در سال 93 منابع مالی حاصل از اصلاح قیمت کالاها و خدمات و منابع یارانه ای آن را با استفاده از انواع روش های نقدی و غیر نقدی و خدمات بیمه ای بین خانواره های هدف و نیازمند اولویت بخش تولید تقسیم کند.


مقیمی بیان کرد: طبق این قانون قرار است 480 هزار میلیارد ریال از محل اصلاح قیمت کالا و خدمات حاصل شود و مبالغی هم از افزایش دیگر موارد که نهایتا 425 هزار میلیارد ریال بایستی به صورت نقدی و غیر نقدی به مردم پرداخت شود.


این مقام ارشد استان با بیان اینکه این امور از اهداف فاز دوم هدفمندی یارانه های است، ادامه داد: یکصد هزار میلیارد ریال در قالب کمک به بخش تولید، حمل و نقل و بهینه سازی مصرف انرژی و 48 هزار میلیارد ریال در بخش سلامت و بیمه هزینه می شود.


استاندار مرکزی خاطر نشان کرد: بر اساس این قانون مجلس به دولت اجازه داده تا در اجرای قانون هدفمندی یارانه ها منابع حاصل از اصلاح قیمت کالا، خدمات و منابع یارانه ای را با استفاده از روش های نقدی، غیرنقدی و بیمه ای بین خانوارهای هدف و نیازمند با اولویت بخش تولید توزیع کند.


وی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: این قانون باید به درستی و در راستای اهداف عالی نظام اجرا شود و رسانه ها به عنوان چشم بینای دولت در این امر نقش مهمی دارند.


استاندار مرکزی اضافه کرد: رسانه ها باید با رصد دقیق قانون هدفمندی یارانه ها و نظارت بر اجرای این امر، یار و مددکار دولت بوده و نقاط ضعف را به منظور اصلاح گوشزدکرده و نقاط قوت را به مردم نشان دهند.


مهندس مقیمی در ادامه با اشاره به اهمیت توزیع عادلانه ثروت در جامعه گفت: امید است افرادی که تمکن مالی دارند از دریافت یارانه انصراف داده تا دولت بتواند در خدمت رسانی مطلوبتر به افراد جامعه به ویژه افرادی که درآمدهای کمی دارند تلاش کند.


پایان پیام/

کد خبر 357305

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha