برگزاری بیش از 2هزار دوره مهارت آموزی در آموزشگاه های آزاد استان یزد

خبرگزاری شبستان: رئیس اداره امور مؤسسات کارآموزی آزاد استان یزد، از برگزاری بیش از 2 هزار 288 دوره فنی و حرفه ای و آموزش مهارت در آموزشگاه های آزاد استان یزد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، محمد رضا سلطانی، رئیس اداره امور مؤسسات کارآموزی آزاد استان یزد، گفت: دوره های آموزش فنی و حرفه ای در بخش های مختلف خدمات، صنعت، کشاورزی و فرهنگ و هنر برگزار شده است که در بخش خدمات یک هزار و 795 دوره، صنعت 283 دوره، فرهنگ و هنر 130 دوره و در بخش کشاورزی 80 دوره اجرا شده است.

 

وی از مهارت آموزی 13 هزار و 520 نفر در مؤسسات کارآموزی آزاد به میزان 2 میلیون و 700 نفر – ساعت خبر داد و گفت : 2 میلیون و 130 هزار نفر – ساعت برای خواهران و 570 هزار نفر – ساعت ویژه برداران بوده است.

 

سلطانی یادآور شد: آموزش های مهارتی در آموزشگاه های آزاد در 22 رشته و 185 حرفه آموزشی به مهارت آموزان ارائه شده است که می توان به دوره های مختلف کامپیوتر، حسابداری، خیاطی، آرایش و پیرایش، آشپزی، بهداشت و ایمنی، کشاورزی، برق، صنایع دستی و صنایع هنری اشاره کرد.

 

وی آموزشگاه های فعال استان را 389 آموزشگاه اعلام کرد و افزود: در حال حاضر 427 آموزشگاه فنی و حرفه ای به آموزش های مهارتی را به افراد ارائه می دهند که از این تعداد 38 آموزشگاه در حال مرخصی هستند.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل فنی و حرفه ای استان یزد، رئیس اداره امور مؤسسات کارآموزی آزاد استان یزد، خاطر نشان کرد: برای جلوگیری از تخلف در آموزشگاه ها بازرسی هایی از آنها صورت می گیرد که در سال 92، یک هزار و 302 بازرسی از آموزشگاه های سراسر استان انجام شده است.

 

سلطانی، در خصوص آموزش مدیران و مربیان ابراز کرد: در سال گذشته، 55 دوره ویژه مدیران و 153 دوره آموزش عمومی و 369 دوره آموزش تخصصی برای مربیان برگزار شد که به طور مجموع 27 هزار و 964 نفر – ساعت آموزش برای مدیران و مربیان ارائه شد.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 357861

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha