برنامه ریزی اوقات فراغت کانونهای مساجد با محوریت قرآن انجام شود

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به آغاز ماه مبارک رمضان در اوایل فصل تابستان خواستار برنامه ریزی اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد با محوریت قرآن شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، محمد مطهری فر دقایقی پیش در اولین جلسه ستاد اوقات فراغت دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" اظهار داشت: ایران اسلامی امروز مورد توجه جهانیان است.


وی با تاکید بر اینکه مسائل اقتصادی باید پیوست فرهنگی داشته باشند، گفت: کارهای فرهنگی باید با روحیه جهادی انجام شوند چرا که در دفاع مقدس، بسیجیان یک کار جهادی انجام دادند.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی افزود: اتاق فکری که دشمن برای مقابله با انقلاب اسلامی ایران تشکیل داده است مقابله با شعارهای سال است و دشمن همیشه منتظر است تا نامگذاری سال را بداند تا با موضع گیری در برابر این شعارها و برنامه ریزی، تداوم انقلاب را مختل کند.

 

تداوم انقلاب به استراتژی فرهنگی نیازمند است
وی ادامه داد: تداوم انقلاب به استراتژی فرهنگی نیازمند است و پایداری انقلاب نیز درگرو توجه همه دستگاه ها به مسائل فرهنگی است.


مطهری فر با اشاره به اینکه زیربنای تمامی مسائل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی؛ مباحث فرهنگی است، افزود: اوقات فراغت هم یک فرصت و هم یک تهدید برای عموم جامعه است بنابراین باید با برنامه ریزی برای نوجوانان و جوانان این فرصت را فراهم کرد که از این فرصت ها به خوبی استفاده شود.


وی تکیه بر نقاط قوت و برطرف شدن نقاط ضعف را خواستار شد و گفت: ماه مبارک رمضان از اوائل تیرماه شروع می شود که یک سوم از فصل تابستان با ماه مبارک رمضان آمیخته می شود که در این ماه بیشتر مردم به تلاوت قرآن، نماز اول وقت، حضور در مساجد و تفکر و تدبر در آیات الهی بسیار توجه می کنند.

 

برنامه های هنری در کنار مسائل قرآنی در دستور کار کانونها قرار گیرد
مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی خراسان جنوبی همچنین بر برنامه ریزی مباحث هنری در کنار برنامه های قرآنی تاکید کرد و اظهار داشت: تفاهم نامه هایی با کانونهای تخصصی سطح استان منعقد شود تا در کیفیت کار نیز تاثیر مطلوب داشته باشد.


وی همچنین خواستار انعقاد تفاهم نامه هایی با دیگر دستگاههای آموزشی مرتبط با اوقات فراغت شد و افزود: در زمینه فضای سایبری و مجازی نیز برنامه های مفیدی هرچند کم در دستور کار کانونهای فرهنگی هنری قرار گیرد.


مطهری فر توجه به کیفیت را در اجرای برنامه ها بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: در جذب هرچه بیشتر دانش آموزان به برنامه های اوقات فراغت کانونها نیز باید تلاش کرد.


وی یادآور شد: انجمن های هنری تحت حمایت پوشش ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی آمادگی لازم برای همکاری با دبیرخانه کانونهای مساجد دارند تا شاهد ارتقای کیفیت برنامه های فراغتی، باشیم.

 

ارسال گزارشات اوقات فراغت طی 24 ساعت به مرکز
حجت الاسلام رمضان زاهدی، مسئول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی نیز در این جلسه با تسلیت سالروز شهادت حضرت امام البنین(ع) گفت: اعضای ستاد اوقات فراغت مرکب از 8 نفر هستند.


وی با اشاره به اینکه 2 نفر از مدیران کانونهای تخصصی استان نیز در ستاد اوقات فراغت استان عضو هستند، افزود: آیین نامه اوقات فراغت کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی در این جلسه ارائه و برنامه های کمی و کیفی به منظور پربار شدن برنامه های اوقات فراغت مطرح می شود.


مسئول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی ادامه داد: گزارش جلسات ستاد اوقات فراغت استان طی 24 استان به مرکز ارسال می شود.


وی خاطرنشان کرد: در طول اوقات فراغت تیم هایی متشکل از کارشناسان و ارزیابان به منظور بررسی عملکرد برنامه های اوقات فراغت کانونهای سطح استان، به شهرستان های مختلف اعزام خواهند شد.


اعزام رایگان بچه های مسجد به مشهد مقدس

معاون آموزش و پژوهش دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی نیز با تاکید بر اینکه هنر ما جذب جوانان به مساجد است، گفت: اولین گروه بچه های مسجدی روز سه شنبه (26 فروردین) به اردوی مشهد مقدس به صورت رایگان اعزام می شوند.


محمدرضا نخعی پور پیشنهاد داد کلاسهای اوقات فراغت در سطح شهرهای استان به صورت متمرکز برگزار شود تا خروجی آن از کیفیت بیشتری برخوردار باشد.


وی همچنین خواستار استفاده از ظرفیت انجمن های خوشنویسی، تئاتر و نمایش، شعر و ... تحت نظارت اداره کل ارشاد استان در برنامه های کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان شد و گفت: ایجاد جذابیت برای جوانان از طریق برگزاری اردوها و برنامه های تفریحی در دستور کار کانونها قرار گیرد.


پایان پیام/

کد خبر 358015

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha