گسترش فرهنگ و اخلاق اسلامی در جامعه

خبرگزاری شبستان:آیت الله دری نجف آبادی بر گسترش فرهنگ و اخلاق اسلامی در جامعه تاکید کرد و گفت: مادران نقش موثری در این راستا دارند و باید با تربیت فرزندان شایسته و ولایتمدار این رسالت را به درستی انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در این مراسم که (24 فروردین) در سالن اجتماعات پیامبر اعظم استانداری مرکزی برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: این عزیزان در دامان مادرانی مومن و با ایمان پروش یافتند و در راه اسلام و انقلاب جان خود را فدا کردند.


وی با اشاره به اینکه الگوی شهدای انقلاب اسلامی شهدای دشت کربلا بودند، ادامه داد: الگوی مادران و همسران و خانواده شهدا نیز مادری همچون ام البنین و خواهری همچون زینب کبری(س) است.


امام جمعه اراک بیان کرد: حضرت امام خمینی(ره) و شهدا و رزمندگان اسلام با حرکت عظیم خود فرهنگ اسلامی، ولایت، جهاد و شهادت و ایثار و عشق را احیا کردند و امروز نیز نسل جوان و نوجوان ایران اسلامی در این راه گام بر می دارند.


نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک ادامه داد: خدا را شاکریم در دنیایی که ابتذال، فحشا و بی بند و باری بیداد می کند به دست امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب این کشور در مسیر اهل بیت(ع) و اسلام ناب محمدی(ص) در حرکت است.


وی خاطر نشان کرد: امروز فرهنگ ایثار و شهادت و ولایت پذیری در جای جای میهن اسلامی و استان مرکزی ساری و جاری است.

 

آیت الله دری نجف آبادی در بخش دیگری از سخنانش بر گسترش فرهنگ و اخلاق اسلامی در جامعه تاکید کرد و گفت: مادران نقش موثری در این راستا دارند و باید با تربیت فرزندان شایسته و ولایتمدار این رسالت را به درستی انجام دهند.

 

وی بر گسترش مدارس و حوزه های علمیه تاکید کرد و گفت: اگر بخواهیم یاد شهدا و خون شهدا پایدار بماند باید به تقویت حوزه های علمیه و علوم دینی بپردازیم.


این مقام مسوول در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت حضور بانوان در عرصه های مختلف اشاره کرد و بیان داشت: زنان جامعه اسلامی ما همانند زینب کبری(س) و دیگر بانوان بزرگ اسلام چراغ دار و پرچمداران راه سعادت و نقش آفرین در عرصه های مختلف هستند.
 

پایان پیام/

کد خبر 358184

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha