باسوادی بیش از یک میلیون اولیای بی سواد نیازمند جهاد ملی

خبرگزاری شبستان: معاون سوادآموزی وزیر آموزش و پرورش باسوادی حدود یک و نیم میلیون نفر اولیاء بی سواد دانش آموزان در سطح کشور را نیازمند جهاد همگانی دانست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان، علی باقرزاده، معاون سوادآموزی وزیر آموزش و پرورش امروز(27 فروردین)در سفر خود به گیلان در راستای بررسی روند اجرایی طرح (باسواد کردن اولیای بی‌سواد) با بیان اینکه اتفاقات و توفیقات مبارکی در نظام مقدس جمهوری اسلامی پیرامون سواد آموزی صورت گرفته است، گفت: هر جایی که زمینه مشارکت سواد آموزی بوده به موفقیت‌های بسیاری دست یافته‌ایم.

 

وی با اشاره به آمار یک و نیم میلیون نفری اولیای بی‌سواد ادامه داد: طرح باسواد کردن اولیای بی‌سواد دانش آموزان، یک طرح عملیاتی منسجم با اطلاعات اسمی هر شهرستان و اختصاصی هر آموزشگاه با مشخصات کامل دانش آموزان دارای اولیای بی سواد کاملاٌ مشخص و از طریق سامانه جمع بندی و آماده کار عملیات به منظور باسواد کردن اولیاست.

 

باقرزاده با بیان اینکه ممکن است در اجرای طرح مذکور به موانع ومشکلاتی برخورد کنیم تصریح کرد: امیدواریم به لطف خداوند و با برنامه تشویقی که وزیر برای دست اندر کاران به ویژه مدیران مدارس در نظر گرفته‌اند، بتوانیم آمار اولیای بی سواد دانش آموزان را به حداقل برسانیم.


گفتنی است، باقرزاده، معاون سوادآموزی وزیر آموزش و پرورش در این سفر از دبستان شهید حقیقی فرش گیلان و هنرستان کار ودانش کیومرث صابر (گل آقا) در ناحیه یک رشت بازدید کرد.

پایان پیام/
 

کد خبر 359354

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha