تشکیل کارگروه های مردمی سلامت اجتماعی در استان گلستان

خبرگزاری شبستان: نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: آموزش مهارت های زندگی برای زوجین امری لازم و ضروری است و می بایست این آموزش ها در قالب کارگاه های آموزشی قبل از ثبت ازدواج برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان گلستان، آیت الله سید عبدالهادی حسینی شاهرودی، نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری، ظهر امروز (27 فروردین) در دیدار با جمعی از مسئولان دستگاه قضایی استان گلستان به بیان مباحثی در خصوص تقویت ستادهای پیشگری از وقوع جرم در شهرستان علی آباد کتول پرداخت و اظهار داشت: به برکت خون شهید امر به معروف، مقرر شده است که در مبحث امر به معروف و نهی از منکر، قانونی در مجلس به تصویب برسد.


وی با بیان اهمیت امر به معروف در جامعه، افزود: لازم است همچون گذشته از وجود و پتانسیل بسیج در امر پیشگیری از جرائم استفاده شده و مسئله امر به معروف نیز به کمک بسیج و با بسیج کردن لایه های مختلف مردمی، بیش از پیش تقویت شود.


آیت الله شاهرودی همچنین در ادامه، با ارائه پیشنهاداتی در خصوص تقویت ستاد پیشگیری از جرائم و توسعه امورات اداری آن و استفاده از رایانه را در این زمینه مورد تاکید قرار داده و از برنامه های خود در این زمینه با مسئولان قضایی استان سخن گفت.
 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری، با تاکید بر لزوم آموزش های قبل از ازدواج برای جوانان، تصریح کرد: برای انجام فضائل حج که یک برنامه 2 روزه است، آموزش ضرورت دارد، لذا حدود 38 ساعت آموزش داده می شود ولی برای امر ازدواج که دو جوان باید یک عمر با هم زندگی کنند هیچ آموزشی داده نمی شود.
 

وی در ادامه اذعان داشت: دو جوان که با هم ازدواج می کنند از دو قبیله و دو فرهنگ متفاوت هستند و دست کم 2 سال طول می کشد که فرهنگ و آداب آنها با هم انس بگیرد، لذا آموزش مهارت های زندگی برای زوجین امری لازم و ضروری است و می بایست این آموزش ها در قالب کارگاه های آموزشی قبل ازثبت ازدواج برگزار شود.
 

احمد فاضلیان، رئیس دادگستری استان گلستان، ضمن قدردانی از دغدغه های آیت الله شاهرودی در خصوص مباحث گوناگون جامعه و جوانان، اظهار داشت: این همه دل نگرانی و دغدغه هایی که در امورات مختلف جامعه در وجود آیت الله شاهروی وجود دارد بسیار ستودنی است.
 

وی افزود: پیشنهادات و راهکارهای ارائه شده از سوی آیت الله شاهرودی نشان از برنامه ریزی ها و اتلاف فرصت های زیادی از سوی ایشان در این زمینه دارد، که در نگاه اول به خوبی پیداست که این پیشنهادات و برنامه های ارائه شده نتیجه بررسی ها و مطالعات فراوانی است.
 

رئیس دادگستری استان گلستان خاطرنشان کرد: شیوه های اجرایی پیشنهاد شده لازم است در جلسات ستاد در استان مطرح و مورد بررسی قرار گیرد و در راستای قانون، بهره برداری از این راهکارها بسیار سازنده و مفید خواهد بود.
 

حسین شعبانی، معاون ستاد پیشگیری از وقوع جرم استان گلستان نیز اظهار داشت: ستاد های مردمی ما در قالب ستادهای پیشگیری از وقوع جرم، در سطح استان چند سالی است که فعالیت خود را آغاز کرده است و تاکنون در سطح استان نزدیک به 4 هزار نیرو جذب کرده ایم.
 

وی افزود: در حال حاضر فعالیت ها و همکاری های مردمی در این زمینه، فراتر از حد پیش بینی شده افزایش یافته است و با برنامه ریزی های صورت گرفته در سطح کلان، در نظر داریم که کارگروه هایی تحت عنوان «کارگروه های مردمی سلامت اجتماعی» را در سطح استان به اجرا در آوریم.
 

شعبانی خاطر نشان کرد: با اجرای این برنامه در سطح هر شهرستان تقریبا 2 کارگروه ایجاد خواهد شد که فعالیت آنها در خصوص رسیدگی به مسائل و مشکلاتی است که مردم در حوزه های کاری خود به آنها مبتلا هستند و در اجرای این برنامه و انتخاب اعضا حتی اعضای داخلی باید از مشارکت مردمی بهره گیری شود.
 

محمدی، دادستان شهرستان علی آباد کتول نیز با اشاره به مسائل مطرح شده در جلسه، وضعیت سازش پذیری در پرونده ها ی این شهرستان را مثبت ارزیابی کرده و گفت: ما در سطح شهرستان علی آباد کتول، با برنامه ریزی هایی که داشته ایم، عده ای از افراد صاحب نفوذ در میان مردم را گرد هم آورده ایم که با استفاده از میانجی گری آنها در حل نمودن اختلافات و ایجاد سازش در پرونده های قضایی موفقیت های چشم گیری را کسب کرده ایم.
 

وی در ادامه خاطر شان کرد: از تعداد 40 پرونده ای که جهت پیگیری به این گروه سپرده شده است، ظرف مدت یک ماه 35 پرونده به سازش رسیده است.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 359384

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha