سکوت سنگین غرب در برابر شهادت دکتر شهریاری//مگر ترور محکوم نیست؟

از یک طرف سازمان منافقین را اتحادیه اروپا از لیست تروریست‌ها حذف می‌کند و در همین اواخر کنگره آمریکا می‌خواهد آن را از لیست تروریست‌ها خارج کند و از این طرف نسبت به ترور شهید شهریاری سکوت کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان،مراسم یادبود استاد شهید مجید شهریاری با حضور نمایندگان و خانواده شهید در نمازخانه مجلس ظهر سه‌شنبه برگزار شد. حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی به عنوان سخنران این مراسم با اشاره به دهه اول ماه محرم‌الحرام و عزاداری سید و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین (ع) امروز روز اول ماه مبارک و همچنین روز دانشجو و مراسم یادبود دکتر شهریاری است که آنچه این سه مناسبت را بهم گره می‌زند مسئله شهادت است.

وی اظهار کرد: شهادت در مکتب اسلام به معنای آن است که انسان جان خود را در طلب اخلاص برای پروردگار و حفظ دین و ارزش‌های مقدس فدا کنند.

حجت‌الاسلام مصباحی‌مقدم ادامه داد: در تاریخ نقل شده است که امیرالمؤمنین (ع) در جنگ صفین و وقتی خبر شهادت عمار را به وی دادند این آیه شریف قرآن را قرائت کرد که معنایش این است که از مؤمنان مردانی هستند که با پیمانی که با خدا بسته بودند با صداقت عمل کردند و در این راه بعضی جان خود را فدا کردند.

این نماینده اصولگرای مجلس با بیان اینکه راه شهادت راه مستمری است، یادآور شد: امام حسین (ع) زنده ماند و نامش همچنان بعد از چند سال با عظمت برده می‌شود.

وی با اشاره به شهادت رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس بیان کرد: از آغاز پیروزی انقلاب هر چه بر تعداد شهیدان افزوده می‌شود از آن طرف پایه‌های انقلاب مستحکم‌تر می‌شود.

وی گفت: آن کسانی که شهید شهریاری را به شهادت رسانده‌اند و دست به ترور دانشمندان ما می‌زنند درصدد آن بودند که راه آنها را متوقف کنند ولی بدانند که هر چه این شهادت‌ها و ترورها اتفاق بیفتد این راه پرتحرک‌تر و این هدف مستحکم‌تر می‌شود.

حجت‌الاسلام مصباحی‌مقدم با تأکید بر اینکه شهادت ما موجب حرکت و پایداری مکتب و انقلاب ما می‌شود، گفت: هیچ‌گاه در مکتب ایثار و شهادت، شهادت شکست نیست و عقب‌نشینی و شکست معنا ندارد و هر دو طرف پیروزی است اما برای دشمنان انقلاب اسلامی هر دو طرف شکست است.

وی تأکید کرد: از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان چه تحریم‌ها و چه توطئه‌هایی را به کار نگرفتند که به این انقلاب ضربه بزنند ولی همه این توطئه‌ها با شکست مواجه شد زیرا رهبری این نظام الهی را خداوند هدایت می‌کند.

وی با اشاره به شهادت شهید علی محمدی و شهید شهریاری و همچنین زخمی شدن استاد فریدون عباسی از محققان هسته‌ای یادآور شد: دشمنان نمی‌خواهند ما از نظر علمی به فناوری هسته‌ای دست یابیم ولی با توجه به نخبگی جوانان‌مان و استعدادهای بالا و نهفته در کشور و همچنین تشویق‌هایی که جمهوری اسلامی ایران برای خوداتکایی علمی و استقلال علمی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به کار گرفته است هیچ‌گاه موفق نمی‌شود.

وی گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همواره روح اعتماد به نفس و اتکا به بالندگی فکری و علمی در جوانان ما بالا می‌رود و از رویش‌های بعد از انقلاب اسلامی این جوانان هستند که در رشته‌های مختلف علمی رشد کرده‌اند که یکی از آن رشته‌ها رشته هسته‌ای است و دکتر شهید شهریاری نیز در همین راه به شهادت رسید.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به درجه علمی و فکری شهید شهریاری در طول عمر کوتاه‌شان گفت: وی 50 مقاله در رتبه‌بندی ISI‌ با احراز مقام استادتمامی در حالی که بسیار جوان بود، داشت.

وی تصریح کرد: سرویس‌های جاسوسی صهیونیستی و آمریکایی قصدشان از این ترورها ایجاد رعب و وحشت در دل دانشمندان هسته‌ای ماست ولی بدانند هیچ‌گاه چنین نتیجه‌ای نمی‌گیرند زیرا عزیزان ما در انرژی هسته‌ای راه شهید شهریاری را قوی‌تر و پویاتر ادامه می‌دهند.

وی با اشاره به برخی انحرافاتی که در طول تاریخ چه در مسئله شهادت امام حسین (ع) و یارانش و چه در مسئله شهادت‌هایی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برای مسئولان نظام پیش آمد، یادآور شد: برخی می‌خواستند شهادت علی محمدی را در دی‌ماه سال گذشته به شهادت رسید مشتبه کنند و با ایجاد شبهه بتوانند به اهداف خود برسند ولی شهادت دکتر شهریاری نشان داد که هر دو در یک راه هستند و هر دوی این شهادت یک مقوله است و تمامی شهادت‌های صدر اسلام تاکنون یک هدف را دنبال می‌کردند.

وی با بیان اینکه می‌باید در مقابل تحریف این حوادث ایستاد، یادآور شد: سایت‌ها و خبرگزاری‌های مختلف دنیا چه خواب‌هایی که برای همین روز 16 آذر ندیدند ولی می‌بینیم که الحمدالله با هوشیاری دانشجویان ما هیچ اتفاقی نیفتاد زیرا دانشجویان ما هوشیارند و بیدارند و اجازه نمی‌دهند این خون‌هایی که در راه اسلام و انقلاب اسلامی ریخته شده است به ناحق از آنها تفسیر دیگری شود و به عنوان ابزاری در راه دیگر به کار برده شود.

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: شهید استاد شهریاری مایه رسوای اتحادیه اروپا، استکبار جهانی و آمریکا نیز شد زیرا نمی‌شود ترور را دسته‌بندی کرد و بگوییم ترور خوب  و یا ترور بد داریم.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به محکوم کردن دولت جمهوری اسلامی ایران در حادثه 11 سپتامبر یادآور شد: از یک طرف سازمان منافقین را اتحادیه اروپا از لیست تروریست‌ها حذف می‌کند و در همین اواخر کنگره آمریکا می‌خواهد آن را از لیست تروریست‌ها خارج کند و از این طرف نسبت به ترور شهید شهریاری سکوت می‌کند و باید به آنها گفت مگر ترور خوب یا بد داریم که این‌گونه رفتار می‌کنید.

حجت‌الاسلام مصباحی‌مقدم بیان کرد: اسم شهید شهریاری جزء اسامی‌ای بوده است که در تحریم‌های شورای امنیت در کنار نام تعدادی دیگر از دانشمندان هسته‌ای ما ذکر شده است. آیا این بدین معنا نیست که آنها می‌خواهند با این کارها پروژه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران را متوقف کنند.

حجت‌الاسلام مصباحی‌مقدم در پایان سخنان خود در سوگ سید و سرور آزادگان جهان امام حسین (ع) و 72 تن از یارانش و همچنین شهید شهریاری به مدیحه‌سرایی پرداخت.

همچنین در پایان این مراسم با حضور حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد نایب‌رییس اول مجلس، غلامعلی حدادعادل رییس کمیسیون فرهنگی مجلس و تعداد دیگری از نمایندگان از فرزند شهید شهریاری با اهدای لوح قدردانی و دلجویی شد.

پایان پیام/
 

کد خبر 3597

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha