کشف181 پرونده اختلاس به ارزش12 هزار میلیاردریال

خبرگزاری شبستان: فرمانده نیروی انتظامی از کشف 181 پرونده اختلاس به ارزش 12 هزار میلیارد ریال در سال 92 خبر داد.

 به گزارش خبرنگار شبستان‏، سردار اسماعیل احمدی مقدم ، فرمانده ناجا در نوزدهمین همایش سراسری فرماندهان ناجا که با حضور حجت‌الاسلام روحانی رییس جمهور و وزیر کشور برگزار شده است ، گفت:در سال 92 در عرصه نظم و بهینه سازی عبور و مرور با توسعه فناوری های نوین ،‏‌مراقبت های الکترونیکی و اپتیکی و زیر پوشش بردن 400 کیلومتر از راههای مواصلاتی و راه اندازی سایت راهور 120 و سامانه پیامکی اجرائیات‏‌ شاهد کاهش 12 درصدی تصادفات و 7/6 درصدی قربانیان حوادث رانندگی که قریب به هزار و 300 نفر کمتر کشته شدند ،بودیم.

 

وی افزود: با استفاده از تمامی ظرفیت ها‏ و به روز رسانی جریمه ها ،تسریع در خروج ناوگان فرسوده ،عملیاتی شدن فاز دوم هدفمندی یارانه‏ ها،ایمنی خودروها ،افزایش مراقبت های جاده ای با هوشمندی سازی 20 هزار کیلومتر از جاده های کشور شاهد کاهش 20 درصدی خسارات و تلفات در سال 93 باشیم.

 

فرمانده ناجا تصریح کرد: ‌‏در عرصه ناامنی های اجتماعی در سال گذشته شاهد افزایش اندک سرقت های خرد بودیم اما موفق شدیم کشف این جرم را نسبت به سال 91 بهبود بخشیم.

 

سردار مقدم خاطرنشان کرد: این افزایش‏ در کشف جرایم مهم و جنایی ملموس تر بوده است به گونه ای که در سال 82 به میزان 51 درصد بوده درحالی که در سال 92 به 89 درصد رسیده است.

 

فرمانده ناجا با اشاره به فعالیت های پلیس فتا گفت: در عرصه فضای مجازی قابلیت های این پلیس با وجود نو پابودن به سطحی رسیده که می توان ادعا کرد در سطح منطقه به بالاترین تراز در مقابله با جرائم فضای مجازی، حمایت از مردم و سازمان های دولتی بدست آورده اند.

 

وی تصریح کرد: در عرصه جرائم اقتصادی پلیس آگاهی با تعامل و همکاری سازمان های ذیربط و اطلاع رسانی به موقع موفق به جلوگیری از تصرف حدود 38 میلیون متر مربع از اراضی ملی و جنگل ها و کشف 181 پرونده اختلاس به ارزش تقریبی 12 هزار میلیارد ریال و کشف 160 پرونده پرداخت تسهیلات غیرمجاز بانکی به ارزش 18 هزار میلیارد ریال بوده است.

 

فرمانده ناجا خاطرنشان کرد:راه اندازی پلیس اقتصادی در برنامه ششم و یکپارچگی مبارزه قطعا کارکردهای ناجا را در این عرصه مهم متناسب با برنامه های آتی دولت خدمتگزار بویژه در محیط اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری مدظله العالی ملموس تر کرده است.

 

سردار مقدم با اشاره به طرح مکنا گفت: در عرصه خدمات انتظامی با رقابتی کردن فضا در بین فرماندهان و روسای کلانتری ها و پاسگاه ها در خصوص محیط الگوی مدیریت کیفیت (مکنا) بیش از 300 کلانتری و پاسگاه در سال گذشته آمادگی خود را برای ارزیابی با استانداردهای تعریف شده این طرح اعلام کردندکه امسال ارزیابی ها انجام می شود.

 

پایان پیام/

کد خبر 359877

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha