انجام بیش از 33 هزار عملیات در حوزه پلیس 110 استان یزد

خبرگزاری شبستان: فرمانده انتظامی استان یزد، گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از 33 هزار عملیات از سوی پلیس 110 استان صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، سردار منوچهر امان‌اللهی فرمانده انتظامی استان یزد، ظهر امروز (4 خرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل دفتر فرماندهی انتظامی استان برگزار شد تعامل با رسانه ها را از مهمترین رویکردهای این نیرو دانست و گفت: ارتباط دو طرفه و منطقی بین رسانه ها و نیروی انتظامی می تواند در برقراری نظم و امنیت در جامعه تاثیر بسیاری داشته باشد.


وی با بیان اینکه باید به گونه ای عمل کنیم که فضا جامعه به سمت بهتر شدن حرکت کند، افزود: لازمه این بهتر شدن افزایش امنیت در بخش های مختلف جامعه است.


امان اللهی، اظهار داشت:  بروز تخلفات ، جرائم، شکایات و ... امری طبیعی است است که هیچ گاه صفر نمی‌شود اما مطابق اوضاع و احوال شدت و ضعف دارد.


وی نحوره برخورد با جرائم و تخلفات را امری مهم دانست و تصریح کرد: نیروی انتظامی باید با این مسائل به گونه ای برخورد کند که فعالیت هایش موجب ناامنی در جامعه نشود.


فرمانده انتظامی استان یزد، از وقوع یک هزار و 590 فقره سرقت در دو ماهه نخست سال در استان خبر داد و گفت: این میزان سرقت نسبت به مدت مشابه سال قبل 1درصد کاهش داشته است البته در اردیبهشت ماه شاهد کاهش 8 درصدی میزان سرقت ها بوده ایم.


وی افزود :دستگیری سارقان طلا فروشی با اعتراف 18 مورد سرقت، سارقان اموال بانوان سالمند با اعتراف 19 فقره سرقت، کشف باند 7 نفره سارقین سیم های برق با 23 فقره اعتراف، شناسایی سارقین مراکز مخابراتی و کشف دو باند سرقت از داخل خودرو با 21 فقره سرقت از اهم اقدامات صورت گرفته در این حوزه است.


امان اللهی، با اشاره به کاهش 3 درصدی میزان تصادفات استان در سال جاری اظهار داشت: در حوزه متوفیان نیز شاهد کاهش 31 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل در استان بوده ایم.


وی از کشف 3 تن و 965 کیلو انواع مواد مخدر در دو ماه سال جاری در استان خبر داد و گفت: 792 نفر هم در رابطه با بحث مواد مخدر دستگیر شدند که تعداد قابل توجهی از آن خرده فروشان و در راستای اجرای طرح برخورد با خرده فروشان انجام گرفته است.


فرمانده انتظامی استان یزد، افزود: کشف 121 هزار و 286 لیتر سوخت قاچاق ، 379 مورد تجهیزات ماهواره، 13 قبضه سلاح غیر مجاز و سه هزار و 799 مورد نوار و سی دی غیر مجاز از سایر اقدامات صورت گرفته در فرماندهی انتظامی استان در دوماهه اول سال جاری است.


وی تصریح کرد: این میزان نسبت به سال قبل بالای صد درصد افزایش را نسبت به سال قبل نشان می‌دهد و بیش از صد نفر دستگیر شدند.


امان اللهی، از کشف کالاهای قاچاق به ارزش 20 میلیارد ریال از ابتدای سال جاری تاکنون در استان خبر داد و گفت: این میزان بیش از 100 درصد افزایش داشته است و در این راستا 183 نفر دستگیر شده اند.


وی با اشاره به وقوع 3 فقره قتل از ابتدای سال تاکنون در استان گفت: این قتل ها به دلیل انگیزه شخصی و مسائل مالی صورت گرفته است.


فرمانده انتظامی استان یزد، با اشاره به کشف 156 مورد کلاهبرداری و رشد صد در صدی این پدیده در استان گفت: نزدیک به 50 درصد این میزان در فضای مجازی صورت گرفته و بر اثر بی‌اطلاعی افراد، کلاهبرداران اقدام به فریب آنها کرده‌اند.


وی افزود: در حوزه انجام ماموریت‌های فوریتی پلیس 110 از ابتدای سال تا به الان 51 هزار و 880 تماس داشتیم که 33 هزار و 809 مورد منجر به عملیات شده است و مابقی در حوزه راهنمایی و مشاوره بوده است.


امان اللهی از کاهش 100 درصدی جرائم مهمه و خشن استان خبر داد و افزود: تجاوز به عنف 44 درصد، آدم‌ربایی و گروکشی 100 درصد و در شرارت نسبت به سال قبل 100 درصد کاهش را شاهد هستیم.
 

وی گفت: در بحث اتباع بیگانه نیز تا کنون چهار هزار و 600 نفر نفر از اتباع بیگانه غیر مجاز در استان شناسایی و اقدامات مربوط به بازگشت آن ها صورت گرفته است.


امان اللهی، با اشاره به تشکیل جلسات متعدد در استانداری جهت حل مشکلات مربوط به اتباع بیگانه در استان اظهار داشت: فرصت یکساله ای جهت حل مشکلات موبوط به اسکان و اشتغال اتباع بیگانه در استان داده شده است.


وی با بیان اینکه اختلاف نظر های بسیاری در بحث حضور اتباع بیگانه در بین مردم وجود دارد افزود: یک عده می‌گویند اتباع بیگانه نباید باشند اما یک عده ای هم به آنها منازلشان را کرایه می‌دهند، اینکه مردم در این موضوع همراهی عمومی ندارند باعث شده است تا بسیاری از اقدامات کند صورت گیرد.


امان اللهی با اشاره به پیگیری های فرمانداری، شهروندان و نمایندگان شهرستان مبنی بر انتقال پاسگاه شهید مدنی گفت: نیروی انتظامی با این انتقال مخالفتی ندارد اما تحقق آن نیازمند تامین اعتبارات لازم از سوی دستگاه های مربوطه است .


وی گفت: در بحث پلیس راه مهریز نیز باید کار کارشناسی صورت گیرد و انتقال آن مربوط به آیندگان است.


امان اللهی، تصریح کرد: در بحث احساس امنیت با توجه به نظرسنجی‌های انجام شده، استان یزد جزو استان‌های اول تا پنجم قرار گرفت و بیش از 70 درصد بر اساس اطلاعات مرکز افکارسنجی ناجا از خدمات ارائه شده رضایت داشته‌اند.
 

پایان پیام/

کد خبر 370748

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha