منش، روش و اخلاق حضرت فاطمه (س) باید منسجم به دانش‌آموزان منتقل شود

خبرگزاری شبستان: وزیر آموزش و پرورش گفت: باید منش، روش و اخلاق حضرت زهرا (س) به شکل منسجم و از طریق آموزش به دانش‌آموزان منتقل شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش در مراسم بزرگداشت روز زن که در مرکز کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان که صبح امروز برگزار شد، گفت: بیش از 60 درصد کارمندان آموزش و پرورش را خانم‌‌ها تشکیل می‌دهند که معادل با 600 هزار نفر همکار زن است.

 

وی افزود: دفتر امور زنان و خانواده یک مسئولیت سنگین بر عهده دارد و باید با حضور جدی و برنامه‌ریزی امور مربوط به زنان‌، دانش‌آموزان دختر و کارکنان را دنبال کند.

 

فانی اظهار کرد: خانم‌ها در مدیریت دقیق‌تر، حساس‌تر، مسئولیت‌پذیرتر و مدیرتر هستند.

 

وی با تأکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های دفتر امور زنان تحت پوشش قرار دادن دانش‌آموزان دختر در سطح کشور است، گفت: باید از لحاظ کمی تعداد تحت پوشش قرار دادن دانش‌آموزان دختر افزایش یابد چرا که در برخی از مناطق کشور به دلیل تعصبات فرهنگی و قومی از حضور دانش‌آموزان دختر جلوگیری می‌شود.

 

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: با معاونت امور زنان ریاست‌جمهوری در زمینه توسعه کمی دانش‌آموزان صحبت‌هایی شده است که باید این مسئله را دفتر امور بانوان و خانواده دنبال کند.

 

فانی خاطرنشان کرد: جدا از افزایش کمی دانش‌آموزان دختر باید در بحث محتوای آموزشی آمادگی دختران برای حضور در صحنه‌های اجتماعی و ... برنامه‌ریزی شود.

 

وی با بیان اینکه انتقال فرهنگ یک کارکرد شناخته‌شده در آموزش و پرورش دنیا است، عنوان کرد: فرهنگ ما از دو سرچشمه ایرانیت و اسلامیت نشأت گرفته است و باید این فرهنگ به دانش‌آموزان انتقال یابد.

 

وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: باید منش، روش و اخلاق حضرت فاطمه (س) به شکل منسجم و قابل انتقال به نسل آینده منتقل شود.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 359897

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha