جشن میلاد حضرت زهرا(س) به کدام امامزاده برویم

هم‌زمان با فرارسیدن میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) مراسم‌های ویژه‌ای در امام‌زادگان و بقاع متبرکه شاخص استان تهران با حضور عاشقان اهل بیت عصمت وطهارت علیهم السلام برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان؛ هم‌زمان با فرارسیدن میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) مراسم‌های ویژه‌ای در امام‌زادگان و بقاع متبرکه شاخص استان تهران با حضور عاشقان اهل بیت عصمت وطهارت علیهم السلام برگزار می‌شود.
بنا براین گزارش برگزاری جشن میلاد حضرت زهرا در جوار آستان مقدس امامزادگان به شرح ذیل می باشد:

بقاع متبرکه و امام‌زادگان «جنوب تهران»
جشن میلاد با سعادت حضرت زهرا(س) در امامزادگان جنوب تهران برگزار می‌شود. این مراسم هم‌زمان با شب میلاد آن بزرگوار در آستان مقدس امامزاده یحیی(ع) با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین طوبایی و مداحی محمد کرمی بعد از نماز مغرب و عشا با تجلیل از 30 نفر از خادمین افتخاری برگزار خواهد شد.
همچنین در آستان مقدس امامزاده یحیی مراسم روز میلاد حضرت زهرا(س)با سخنرانی حجت الاسلام علی تبریزی و مداحی صمد موسوی برگزار خواهد شد.
 

امامزادگان و بقاع متبرکه جنوب شرق
جشن میلاد با سعادت حضرت زهرا(س) در امامزادگان جنوب شرق تهران برگزار می‌شود. این مراسم هم‌زمان با شب وروز میلاد آن بزرگوار در آستان مقدس امامزاده سید ملک خاتون (س) با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سید علی فروغی و حجت الاسلام و المسلمین نورانی و مداحی سید محمد موسوی بعد از نماز مغرب و عشا با تجلیل از بانوان با اهدا 110 شاخه گل و 10 نفر از القاب حضرت زهرا برگزار خواهد شد.
همچنین در آستان مقدس امامزاده اهل بن علی مراسم روز میلاد حضرت زهرا(س)با سخنرانی حجج الاسلام صفری و خزین بعدازنماز ظهر و عصر برگزار خواهد شد
امامزادگان و بقاع متبرکه جنوبغرب
جشن میلاد با سعادت حضرت زهرا(س) در امامزادگان جنوب غرب تهران برگزار می‌شود. این مراسم هم‌زمان با روز میلاد آن بزرگوار در آستان مقدس امامزاده زید(ع) با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین ناصحی و مداحی شعبانی بعد از نماز ظهر و عصر برگزار خواهد شد.
 

بقاع متبرکه و امام‌زادگان «شمال شرق»
در امام‌زادگان شمال شرق تهران نیز مانند دیگر مناطق مراسم جشن و سرور برای حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار می‌شود.این مراسم همزمان با شب و روز میلاد آن بزرگوار در آستان مقدس امامزاده پنج تن(ع) با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین شفیعی و مداحی شکرایی بعد از نماز مغرب و عشا برگزار خواهد شد.
همچنین مراسم ویژه بانوان در آستان مقدس امامزادگان پنج تن(ع) لویزان مراسم روز میلاد حضرت زهرا(س) از ساعت 17با سخنرانی استاد حوزه و دانشگاه خانم عبداللهی و مداحی خانم دکتر زیبایی نژاد و نیز اجرای گروه تواشیح حوراءالانسیه همراه با اهدا جوائز به 15 نفر از القاب حضرت زهرا(س) به قید قرعه برگزار خواهد شد.
 

بقاع متبرکه و امام‌زادگان «شمیران»
آستان مقدس امامزاده صالح(ع) نیز یکی از مکان‌های متبرکی است که در آن جشن میلاد برگزار می‌شود. مراسم ویژه‌ای روز یک‌شنبه همزمان با روز میلاد آن بزرگوار مراسم جشنی با حضور خواهران با مشارکت فرمانداری شمیرانات ساعت 10 صبح سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین گواهی در جوار آستان مقدس امامزاده صالح (ع) برگزار خواهد شد.
در آستان مقدس امامزاده قاسم(ع) گلابدره با سخنرانی و مداحی حجت الاسلام والمسلمین علی الفت و در آستان مقدس امامزاده صالح فرحزاد با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین شریفی همزمان با شب و روز میلاد برگزار خواهد شد.
آستان مقدس امامزاده قاسم (ع) با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین اسدی و مداحی درخشان همراه با اهدا جوائز به 20نفر از برگزیدگان فرهنگی و قرانی از ساعت 17 برگزار می‌شود.
 

بقاع متبرکه و امام‌زادگان شهر قدس
جشن میلاد با سعادت حضرت زهرا(س) در امامزادگان شهر قدس برگزار می‌شود. این مراسم هم‌زمان با شب میلاد آن بزرگوار در آستان مقدس امامزاده حضرتین(ع) با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین خانی و مداحی مقیمی بعد از نماز مغرب و عشا برگزار خواهد شد.
 

بقاع متبرکه و امام‌زادگان «شهریار»
در امام‌زادگان شهریار نیز مانند دیگر مناطق مراسم جشن و سرور برای حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار می‌شود.این مراسم همزمان با شب و روز میلاد آن بزرگوار در آستان مقدس امامزاده اسماعیل(ع) با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سالمی و مداحی پناهی همراه با اهدا جوائز به 14 نفر از القاب حضرت زهرا بعد از نماز مغرب و عشا برگزار خواهد شد.
همچنین مراسم ویژه بانوان در مصلای شهریار مراسم روز میلاد حضرت زهرا(س) از ساعت 10صبح با سخنرانی سالمی و مداحی سید جواد میری و با مشارکت ستاد بزرگداشت مقام و منزلت زن وروز مادر برگزار خواهد شد.
 

بقاع متبرکه و امام‌زادگان فیروزکوه
جشن میلاد با سعادت حضرت زهرا(س) در امامزادگان فیروزکوه برگزار می‌شود. این مراسم هم‌زمان با شب میلاد آن بزرگوار در آستان مقدس امامزاده اسماعیل(ع) با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سراج و مداحی حسین شجاع همراه با اهدا جوائز به نفر از القاب حضرت زهرا(س) بعد از نماز مغرب و عشا برگزار خواهد شد.
 

بقاع متبرکه و امام‌زادگان دماوند
در امام‌زادگان دماوند نیز مانند دیگر مناطق مراسم جشن و سرور برای حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار می‌شود.این مراسم همزمان با شب و روز میلاد آن بزرگوار در آستان مقدس امامزاده هاشم(ع) با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین علاءالدینی امام جمعه شهرستان دماوند و مداحی خانم رضوی از ساعت 15 ویژه خواهران برگزار خواهد شد.
همچنین همزمان با شب میلاد آن بزرگوار مراسم میلاد حضرت زهرا(س) در امامزاده شمس الدین محمد(ع) با سخنرانی سید مهدی رضایی و مداحی کاظمی نژاد بعد از نماز مغرب و عشا برگزار خواهد شد.
درآستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) مراسم میلاد بنوی دو عالم با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سلطانی و مداحی صادلویی برگزار می‌شود.
 

بقاع متبرکه و امام‌زادگان لواسان
در امام‌زادگان لواسان نیز مانند دیگر مناطق مراسم جشن و سرور برای حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار می‌شود.این مراسم همزمان با شب و روز میلاد آن بزرگوار در آستان مقدس امامزاده فل بن علی با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سبحانی و مداحی شیخی به همراه اهدا جوائز به 10 نفر بعد از نماز مغرب و عشا برگزار خواهد شد.
همچنین مراسم ویژه بانوان در آستان مقدس امامزادگان عبدالله(ع) جائیج مراسم روز میلاد حضرت زهرا(س) از ساعت 9صبح برگزار خواهد شد.
 

بقاع متبرکه و امام‌زادگان ملارد
جشن میلاد با سعادت حضرت زهرا(س) در امامزادگان ملارد برگزار می‌شود. این مراسم هم‌زمان با شب و روز میلاد آن بزرگوار در آستان مقدس امامزادگان بی بی سکینه(س) و قاسم(ع) با سخنرانی حجج الاسلام و المسلمین اسفندیاری و عابدپور از ساعت16 برگزار خواهد شد.
همچنین همایش ویژه بانوان ویژه کارکنان اداره اوقاف شهریار بعد از نماز مغرب و عشا برگزار می شود.
 

بقاع متبرکه و امام‌زادگان بهارستان
جشن میلاد با سعادت حضرت زهرا(س) در امامزادگان بهارستان برگزار می‌شود. این مراسم هم‌زمان با شب میلاد آن بزرگوار در آستان مقدس امامزاده باقر(ع)با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین علیزاده و مداحی علی صادقی بعد از نماز مغرب و عشا برگزار خواهد شد.
همچنین مراسم ویژه بانوان در آستان مقدس امامزاده سید لطیف مراسم روز میلاد حضرت زهرا(س)با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین علی نجف نژاد و مداحی حسین اکرمی همراه با اهدا جوائز به 20نفر از القاب حضرت زهرا برگزار خواهد شد.

بقاع متبرکه و امام‌زادگان اسلامشهر
مراسم میلاد حضرت زهرا(س) در آستان مقدس امامزاده عقیل(ع) بعد از نماز مغرب و عشا با سخنرانی یوسفیان و مداحی کامران قرایی برگزار خواهد شد.

همچنین در استان مقدس امامزاده عیسی امشب و در امامزاده عقیل(ع) فردا بعد از اقامه نماز جماعت مراسم گرامیداشت روز مادر با سخنرانی حجج اسلام ناصح احمدی و قلی پور و مداحی احمد الله مرادی و هاشمی برگزار خواهد شد.

بقاع متبرکه و امام‌زادگان غرب
جشن میلاد با سعادت حضرت زهرا(س) در امامزادگان غرب برگزار می‌شود. این مراسم هم‌زمان با شب و روز میلاد آن بزرگوار در آستان مقدس امامزادگان عبدالله(ع)، معصوم(ع)، حسن(ع) با سخنرانی حجج الاسلام قرهیریالتوکل،طاهریان و تاج لنگرودی و مداحی مینویی،یوسف زاده،بیدگلی،مرتضی طاهری بعد از نماز مغرب و عشا همراه با اهدا جوائز به خادمین افتخاری برگزار خواهد شد.

بقاع متبرکه و امام‌زادگان پیشوا
جشن میلاد با سعادت حضرت زهرا(س) در امامزادگان پیشوا برگزار می‌شود. این مراسم هم‌زمان با شب میلاد آن بزرگوار در آستان مقدس امامزاده جعفر بن موسی الکاظم با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حسینی امام جمعه شهرستان و مداحی طالبی برگزار خواهد شد.

بقاع متبرکه و امام‌زادگان شهرری
جشن میلاد با سعادت حضرت زهرا(س) در امامزادگان ری نیز برگزار می‌شود. این مراسم هم‌زمان با شب و روز میلاد آن بزرگوار ویژه خواهران در آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) با سخنرانی استاد حوزه و دانشگاه خانم زینلی و مداحی قپان وری از ساعت15 همراه با تجلیل از رهروان فاطمی و خادمین افتخاری برگزار خواهد شد.
همچنین به همین مناسبت در آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) این مراسم با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمن رحمان پور و مداحی حق پرست از ساعت 16 برگزار می شود.

بقاع متبرکه و امام‌زادگان پاکدشت
جشن میلاد با سعادت حضرت زهرا(س) در امامزادگان پاکدشت برگزار می‌شود. این مراسم هم‌زمان با شب و روز میلاد آن بزرگوار در آستان مقدس امامزادگان طالب(ع) وحسن(ع) با سخنرانی حجج الاسلام و المسلمین اکبری و مجیدی و مداحی علیزاده بعد از نماز مغرب و عشا برگزار خواهد شد.

بقاع متبرکه و امام‌زادگان شمالغرب
جشن میلاد با سعادت حضرت زهرا(س) در امامزادگان شمالغرب برگزار می‌شود. این مراسم هم‌زمان با روز میلاد آن بزرگوار در آستان مقدس امامزاده داوود(ع) با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین تقوایی و مداحی ملکی از ساعت 13 برگزار خواهد شد.
گفتنی است : محتوای این برنامه‌ها بر اساس کرامت زن ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و تاکید بر اهمیت نقش همسری و مادری در نظر گرفته شده و با توجه به شخصیت پر برکت حضرت فاطمه(س) گرامی‌داشت روز میلاد این بانوی بزرگوار در واقع تلاش در جهت افزایش آگاهی‌های جامعه نیست به نقش های چند گانه موثر و پویای زنان در خانواده و جامعه در راستای تکریم مقام زن و مادر است.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 360061

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha