فراخوان کنگره بین المللی شعر سبط النبی(ع) منتشر شد

خبرگزاری شبستان: اولین کنگره بین المللی شعر سبط النبی(ع) به منظور شناخت و آشنایی بیشتر با جنبه های مختلف شخصیت امام حسن مجتبی(ع) به همت مجمع جهانی اهل بیت (ع)برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، اولین کنگره بین المللی شعر سبط النبی(علیهما السلام) به همت مجمع جهانی اهل بیت (علیهم السلام)و با مشارکت مؤسسه فرهنگی مذهبی قاسم بن الحسن (علیه السلام)، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی،مرکز مدیریت حوزه علمیه قم، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، دبیرخانه ستاد عالی هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت اجتماعی - فرهنگی شهرداری تهران و همکاری تعدادی از نهادهای دینی و فرهنگی برگزار می شود.


اهداف برگزاری کنگره:
- شناخت و آشنایی هرچه بیشتر دوست داران اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) با شخصیت والای امام حسن مجتبی (علیه السلام)
- ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی جوانان علاقه‌مند به اهل بیت عصمت و طهارت بویژه امام حسن مجتبی (علیه السلام)
- حضور پر نشاط هنرمندان علاقمند به اهل بیت (علیهم السلام) و ارائه آثار هنری خود در قالب رشته های کنگره
- کشف و شناسایی استعدادهای برتر جامعه اسلامی که ظرفیت فرهنگی و هنری خود را در راه شناخت اهل بیت علیهم السلام مصروف داشته اند.
- تولید آثار فاخر توسط شاعران و هنرمندان برجسته جهان اسلام با موضوع امام حسن مجتبی (علیه السلام)


محور های پیشنهادی:
1-امام مجتبی(ع) و ماجرای صلح
2-امام مجتبی(ع)وکرامت
3-امام مجتبی(ع)و شجاعت
4-امام مجتبی(ع)و عبادت
5-امام مجتبی(ع) و مظلومیت
6-امام مجتبی(ع)و حسن خلق
7-امام مجتبی (ع) و فرزندان
د) شیوه نامه تدوین و ارسال اشعار:
1-اشعار ارسالی باید به زبان های فارسی،انگلیسی وعربی باشد.
2-از هر شاعر تنها 3 اثر پذیرفته خواهد شد.
3-استفاده از تمامی قالبهای شعری برای سرایش آثار آزاد است.
4- شرکت برای عموم علاقمندان در تمامی گروههای سنی آزاد است.
5- شرکت کنندگان می توانند آثار خود را در بخش های شعر سنتی، شعر نو ارسال نمایند.
6- تمامی آثار ارسالی باید بصورت تایپ شده و همراه با لوح فشرده ارسال گردد.(فونت یاقوت و سایز 12)
7- آثار برگزیده ی سالهای قبل و اشعاری که قبلاً در همایش ها و جشنواره های مشابه دیگر شرکت داشته یا منتشر شده باشند،مورد داوری قرار نخواهند گرفت.
8- کلیه شرکت کنندگان رشته شعر باید فرم مربوط به شرکت در کنگره را تکمیل نمایند.
9- علاوه بر در نظر گرفتن سطح تکنیکی آثار شامل ساختار، محتوا و رعایت موارد فنی در سرودن شعر ازقبیل وزن شعری، ردیف و قافیه و سایر مواردی که بتوان نام شعر را بر اثر ارائه شده گذاشت، آثاری که با موضوعات ویژه کنگره ارائه شوند، از امتیاز ویژه‌ای برخوردار می‌شوند.
10- از شاعران آثار برگزیده پس از داوری و گزینش اشعار برجسته جهت شرکت در کنگره دعوت به عمل آمده و از آنها با جوایز نفیس در طی کنگره تقدیر خواهد شد.
11. به یاری حضرت حق مجموعه ای از آثار برگزیده و قابل ارایه در قالب یک دیوان فاخر از سوی ستاد برگزاری کنگره بین المللی سبط النبی (ع) منتشر خواهد شد.


مراحل برگزاری کنگره:
1) مرحله اول: پس از اعلام فراخوان عمومی تمامی شرکت کنندگان تا روز1393/3/8 فرصت دارند، آثار خود را به دبیرخانه کنگره شعر به نشانی تهران: شمال میدان شهید محلاتی(آهنگ)، ابتدای خیابان شهیدابوالفضل صالحی، موسسه فرهنگی مذهبی حضرت قاسم بن الحسن(علیهما السلام) و یا از طریق نشانی الکترونیکی sebtulnabi@gmail.com و sebtonnabi@chmail.irارسال نمایند.
2) برگزاری مرحله دوم: پس از بررسی آثار دریافت شده توسط هیات داوران و اساتید مربوطه، 10 نفر برتر با اهداء جوایز نفیسی در مراسم اختتامیه کنگره، مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.
 

شایان ذکر است علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت فرم ثبت نام می توانند به سایت کنگره بین المللی سبط النبی (علیه السلام)www.sebtonnabi.com و یا دبیرخانه این کنگره مراجعه نمایند.
 

پایان پیام/

کد خبر 360136

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha