حضور 74 میهمان خارجی از 33 کشور جهان

خبرگزاری شبستان: همزمان با برگزاری جلسات ستاد اجرایی کنگره بین‌المللی سبط‌النبی مقرر شد تا در مراسم افتتاحیه پیام آیات عظام تقلید جوادی آملی و آیت الله سبحانی پخش شود.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، جلسه ستاد اجرایی کنگره بین‌المللی سبط‌النبی با محوریت امام حسن مجتبی (ع) امروز برگزار شد و در این جلسه جدول نهایی به تصویب رسید.

بنا بر این گزارش، آیین گشایش کنگره بین‌المللی سبط‌النبی(ع) اول تیر برابر با 24 شعبان در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی با حضور میهمانان داخلی و خارجی برگزار می‌شود.

در این مراسم، پخش پیام تصویری آیت‌الله جوادی آملی، قرائت پیام آیت‌الله سبحانی، سخنرانی حجت‌الاسلام اختری دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) برگزار می‌شود.

همچنین، پخش کلیپ سخنان مراجع عظام تقلید، رونمایی از آثار همایش و گزارش کمیته علمی، سخنرانی حجت‌الاسلام شیخ نبیل الحلباوی، اجرای تواشیح و قرائت شعر توسط استاد قزوه، سخنرانی حجت‌الاسلام شیخ نعیم قاسم از لبنان و دیگر سخنرانان برجسته کشورهای عراق، افغانستان، ترکیه و سخنرانی حجت‌الاسلام علی محمدی نماینده ولی‌فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه پیرامون وقف در سیره امام حسن مجتبی (ع) و سخنرانی حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه از دیگر برنامه‌های این مراسم است.

بنا بر این گزارش، حجت‌الاسلام سالار، مسئول کمیته بین‌الملل کنگره بین‌المللی سبط‌النبی(ع) از آخرین آمار حضور میهمانان خارجی در این مراسم گفت و تصریح کرد: تاکنون اطلاعات 34 میهمانان خارجی به دبیرخانه ارسال شده و تقریبا تمامی میهمانانی که به این همایش مقاله ارسال کرده‌اند به کشورمان دعوت شده اند. همچنین 74 میهمان خارجی برجسته از جمله شخصیت‌های فرهنگی و سیاسی نیز از 33 کشور جهان همچون افغانستان، اوگاندا، تانزانیا، ترکیه، سوریه، سودان، فیلیپین، کامرون، مراکش، موریس، هند، ژاپن، کانادا، عربستان، کویت، استرالیا و آرژانتین و غیره دعوت شدند.

بنا بر این گزارش، حجت‌الاسلام جعفری، نماینده کمیته علمی کنگره بین‌المللی سبط‌النبی(ع) از تأیید 66 مقاله برتر خبر داد و گفت: تاکنون از بین 35 مقاله ارسال‌شده به زبان فارسی کتابی در سه جلد تدوین شده که فصل اول آن شامل زندگانی امام حسن مجتبی(ع)، فصل دوم شامل سیره امام حسن مجتبی (ع)، فصل سوم سیره سیاسی و اجتماعی ایشان، فصل بعد میراث علمی امام حسن مجتبی (ع) و در فصل‌های آتی به نگاه غیرشیعیان در مورد شخصیت امام حسن مجتبی(ع)، نقد شبهات، خاندان امام حسن مجتبی می پردازد که در حال چاپ است. همچنین از مقالات عربی کتابی نیز به چاپ می رسد.

وی عنوان کرد: لوح تقدیر ویژه برگزیدگان کنگره بین‌المللی سبط‌النبی(ع) آماده شده که در مراسم تجلیل از آنها اهدا می‌شود. حجت‌الاسلام جعفری تصریح کرد: از دیگر برنامه‌های کمیته علمی چاپ و توزیع کتبی همچون بلاغت امام حسن (ع) به زبان عربی و عصر امام حسن (ع)، صلح امام حسن (ع) و غیره است.

بنا بر این گزارش، حسین شمسایی، مسئول کمیته فرهنگی سبط‌النبی(ع) از برگزاری جلسه هماهنگی با مسئولان صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران، تهیه تیزر و پخش آن در شبکه‌های سیما و دعوت از شاعران برجسته داخلی و خارجی در این همایش خبر داد.

بنا بر این گزارش، مرتضی طاهریان، مسئول کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی کنگره بین المللی سبط النبی(ع) با اشاره به اهم برنامه‌های انجام‌شده در این کمیته گفت: ستاد خبری همایش بین‌المللی سبط‌النبی طی هفته گذشته کار خود را آغاز کرد و علاوه بر مصاحبه با مسئولان کمیته‌ها با شخصیت‌های برجسته کشوری نیز گفت و گو کرده اند.

پایان پیام/

 

 

کد خبر 376706

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha